اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

اول قرار بود هر روز اعتراف کنم. اما انگار اعتراف کردن هم توفیق می‌خواهد که اصلا در بساط ما یافت می‌نشود. برای همین گاه‌گداری این‌جا حرف می‌زنم.

آخرین نظرات

جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۸۸، ۱۲:۰۷ ق.ظ

۷

اعتراف30(حق شناس)

جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۸۸، ۱۲:۰۷ ق.ظ

بسم الله

آن روزها که فاجعه قتل ندا آقا سلطان اتفاق افتاد، رسانه های مختلف بودند که عکس های اعتراض ها و سوگواری های بین المللی را در شهرهای مختلف جهان منعکس می کردند. حتی در داخل خیلی ها برای ندا اشک ها ریختند و سینه ها چاک کردند. ابتدا فکر می کردم همه این دل سوختن ها برای جان سپردن فرد بی گناهی مانند نداست.

آن روزها یکی از دوستان در گوگل ریدر عکس های بزرگداشت ندا را به اشتراک گذاشته بود و کنارش یک یادداشت درج کرده بود: این روزها چه همبستگی تکان دهنده ای دارند مردم دنیا با موج سبز مردم ما.

مروه الشربینی که در دادگاه آلمان به قتل رسید، نه آزادی خواهان آلمان برایش شمع روشن کردند و نه حامیان حقوق زنان در ایالات متحده برایش راهپیمایی گرفتند. گروه رپ هم هیچ عکس العملی نشان نداد. حتی اصلاح طلبان خودمان هم در رثای مروه سخنی نراندند.

به راستی بزرگ کننده و حجم دهنده اتفاقات در دنیا چه کسانی هستند؟ آن هایی که از کاه کوه می سازند؟ قتل یک انسان بی گناه را بارها در بوق رسانه ای می کنند و وقتی قتل عام مردمی مانند غزه به وقوع می پیوندد، به هوای حفظ منافعشان خفه خون می گیرند.

به راستی حالا رسانه های مختلف دنیا برای ما معیار حق شده اند؟ آن ها بهتر حق را می فهمند یا... .

من حقی را که دکتر نوری زاد برایش در صدای آمریکا گلو پاره کند هرگز نمی پسندم. حقی را که دکتر سروش برایش بیانیه بنویسد و عطاءالله مهاجرانی پیرامونش نظریه پردازی کند و بنی صدر برایش بالا و پایین بپرد نمی خواهم.

بگذار حق منتخب من، همان حق ولایت فقیه ناعادل عده ای بماند و بگذار گوش و چشم و دل من مُهر خورده باقی بماند. حداقل در آن دنیا -حتی اگر در جبهه باطل باشم- خوشحالم که من را در صف انسان هایی مانند بنی صدر، رجوی، مهاجرانی و الخ قرار نمی دهند.

اعتراف امروز: من حق شناسی ام مشکل پیدا کرده. دوستان برای نصیحت هایشان، گوش های دیگری بیابند لطفا!

۸۸/۰۴/۱۹
حسن میثمی

نظرات  (۷)

ببخشید زن های اویغور هم مسلمان هستند دیگر
می شود بفرمائید مهاجرانی وسروش چه کرده اند ؟گناهشان چیست جز اندیشه زمان انقلاب همین حرف های شما را که درباره مهاجرانی وسروش می زنید برادران چماق به دست گوش به فرمان مصباح سازش را برای امام خمینی وشریعتی وبهشتی کوک می کردند
بنی صدر را هم که خانم رجبی تطهیرش فرمودند آقای شریعتمداری هم که همنوا با مسعود رجوی به میرحسین حمله می کند خوب است انسان کمی فکر کند فقط کمی
من هم خوشحالم که خودم فکر می کنم نه که آقای ضرغامی به جای من فکر کند و کامران نجف زاده سناریو به خوردم بدهد
خیمه برچیده شب سرد، خروسان گفتند
سحر دهکده گل کرد، خروسان گفتند
همه گفتند و به تاکید، که آنک خورشید
گر ندیدید، ببینید که آنک خورشید

ای جماعت نه اگر بیش، کمی عار کنید
کی شما روزه گرفتید که افطار کنید
سرفرازی نه متاعی است که ارزان برسد
سحر آن نیست که با بانگ خروسان برسد
سحر آن است که بیدار شود اقیانوس
سحر آن است که خورشید بگوید نه خروس
الغرض بیشتر از مائده مهمان دیدیم
رمه آنقدر ندیدیم که چوپان دیدیم
شادمان چه نمازند؟ وضو باطل بود
آب این جوی همان از ده بالا گل بود
آسیا بود، ولی راه عمل را گم کرد
آرد را چرخ زد و چرخ زد و گندم کرد
از درختی که چنین است، نچیدن بهتر
از چنین راه، به منزل نرسیدن بهتر
ظاهراً مرده که پوسید کفن می‌آید
نوح این قوم پس از غرق شدن می‌آید
با چنین بی‌نفسان حرف و سخن بیهوده است
ما نمی‌میریم پس فکر کفن بیهوده است
در کفن هم اثر از وضع جنون خواهد ماند
دست ما با تیغ از خاک برون خواهد ماند
هر که با عذر و بهانه است، خداحافظ او
هر که پابسته خانه است، خداحافظ او
چشم از آنسان نگشودیم که خوابش ببرد
بند از آنگونه نبستیم که آبش ببرد
خصم گفتند و دروغ است، که دیگر گشته
آنچنانی که توان گفت ابوذر، گشته
دل مبندید که صد فتنه در این پنهان است
این همان قصه اسلام ابوسفیان است
مثل بیمار که صد بار تب و نوبه کند
دم به دم توبه کند، بشکند و توبه کند
کفر کفر است اگر مسجد اگر قرآن است
خصم خصم است اگر بوذر اگر سلمان است
پای این طایفه جز در پی شیطان فلج است
قبله کج نیست، نمازی که نخواندند کج است
محو فرعون مشو، نیل شدن آسان است
سنگ پیدا کن ابابیل شدن آسان است
هر که با عذر و بهانه است، بهل تا برود
هر که پا بسته خانه است، بهل تا برود
محمد کاظم کاظمی

سلام
باشه
شما هم فکر کن ضرغامی به جای من فکر می کنه و کامران نجف زاده(!!) برام سناریو می نویسه و رهبرم هم مصباحه.
فکر کردن که آزاده. والا
این روزها همه ادعای فکر کردن دارند. من نه! مدعی ام حق شناسی ام خراب شده. پس بی خیال دیگه! ها؟
۱۹ تیر ۸۸ ، ۱۶:۱۰ سید محمد باقر موسوی
سلام حسنم
نمی فهمم چی میگی ؟!
--------
سید کونین و امیر دو عالم امیر المونین علی (ع) : « انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال »
---------------
یا علی !
۱۹ تیر ۸۸ ، ۱۷:۲۹ ف.گ.تهرانی
ای بابا هیچ کس برای کسی ارزش قائل نیست.همه موقع دفاع از بقیه اول موقعیت استراتژیک خودشونو میسنجند .تو همین جریانات تهران مگه اعلام نکردند یک خانمی رو تو مهد کودک به جرم محجبه بودن با تیر زدند .چون طرفدار سبز ها نبود هیچ کس اسمشو نیاورد بدبختی اونه که شهید حجاب هم معرفی نشد.خلاصه .....گفتا ز که نالیم که ازماست که بر ماست.
۱۹ تیر ۸۸ ، ۲۱:۳۲ محمد آرمند
سلاین!
خوفی؟
ایول به این اعترافات
لذت بردم
سلام
ممنون بابت اعتراف به جا و خوبتون.
نه ندا برا اون عده که سر مروه و مروه ها سکوت کردن مهمه نه مروه نه هیچ کس دیگه... !
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی