اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

اول قرار بود هر روز اعتراف کنم. اما انگار اعتراف کردن هم توفیق می‌خواهد که اصلا در بساط ما یافت می‌نشود. برای همین گاه‌گداری این‌جا حرف می‌زنم.

آخرین نظرات

جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۸۸، ۰۴:۳۹ ب.ظ

اعتراف51(روز ِ روز قدس)

جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۸۸، ۰۴:۳۹ ب.ظ

بسم الله

مشاهدات خود خودم از راهپیمایی روز قدس(تهران):
>توضیح: منظور از عبارت "سبزی" ها، موج سبزهای معترض به وضع فعلی هستند که به اختصار "سبزی" می خوانمشان.

===============

*راهپیمایی را از میدان ولیعصر آغاز و بلوار کشاورز را برای ادامه انتخاب کردم. همان اول تعدادی بودند که با علامت پیروزی و مچ بند سبز بلند می گفتند: مرگ بر چین مرگ بر چین مرگ بر چین. یکی هم وسطش فریاد می زد: بگو!

*بلوار کشاورز مسیر اصلی سبزی ها بود. یک سری می رفتند، یک سری می آمدند.

*وقتی امت حزب الله خیابان را پر کرد، سبزی ها مجبور شدند ادامه راهپیمایی را از پیاده روها دنبال کنند.

*تقاطع کارگر و کشاورز، محل ملاقات سبزی ها بود. جایی که کنار جمعیت سبز ایستادم و پلاکارد "مرگ بر اسرائیل" را در دستانم گرفتم.

*یکی از موج سبزی ها نزدیکم شد. روی پلاکاردم خیره شد و با یک نیمچه حمله(!)، پلاکارد را از دستانم قاپید. برایش دست زدم. همین کار باعث شد بین سبزی ها دعوا بشود و به آن فرد اعتراض کنند که چرا به من حمله کردند. یکی شان آمد صورتم را بوسید. گفت شما ببخشید. من هم گفتم چیزی ندارم که ببخشم. پلاکاردم را پس ندادند اما!

*پیرزنی دستانش را مشت کرد و نزدیک صورتم آورد. با غیض گفت: چقدر گرفتی که امروز آمدی راهپیمایی؟
خندیدم و گفتم: از شما خیلی بیش تر گرفتم. نگران نباشید.

*در تقاطع کارگر و کشاورز سبزی ها دستانشان را روی شانه هم گذاشتند و با شعار "یا حسین، میرحسین" موج مکزیکی رفتند. در مقابلش مردم سینه می زدند و می گفتند: حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست. سبزی ها مردم را هو کردند. نزدیک بود درگیری شود. عده ای از عقلای هر دو طرف جلوی درگیری را گرفتند.

*یک درخت، میان یک پسر سبزی و یک مادر و دختر چادری حایل شده بود. اما درگیری لفظی دختر و پسر ثانیه به ثانیه شدید تر می شد. مادر دائم به روی پایش می زد و از دختر می خواست که تمامش کند. دختر نگاهی به مادر کرد و رو به پسر گفت: حیف که رهبرمان گفته احترامتان را نگه داریم، وگرنه... .

*شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس مردم با شعار "مرگ بر روسیه" قاطی شده بود. هم چنین شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" به "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی" و "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست" تبدیل به "خونی که در رگ ماست، هدیه به ملت ماست" شده بود. در تلاش پوشش شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه هم سبزی ها فریاد می زدند: مرگ بر دیکتاتور.

*احمدی خائن، آواره کردی، خاک وطن را، ویرانه کردی، کشتی جوانان وطن، آه و واویلا، کردی هزاران در کفن، آه و واویلا، مرگ بر تو(4)...یکی دیگر از شعارها بود.

*یک پیرزن که عکس رهبری در دستش بود، نمی دانم چه شنید که به یک باره قاطی کرد و به صف سبزی ها حمله ور شد. این قدر غضبناک شده بود که نمی شد جلویش را گرفت. چند خانم رفتند و دستانش را گرفتند و آرامش کردند. می گفت: به هر کس شعار می دهید، طرف رهبر نپلکید که خودم خفه تان می کنم.

*در همان تقاطع کارگر و کشاورز، یک سبزی مچ دستم را گرفت و در گوشم گفت: بخدا من هم می گویم مرگ بر اسرائیل، مرگ بر امریکا. بابا! این ها مردمن! چرا مردم باید جلوی مردم قرار بگیرن؟ چرا به ما می گید منافق؟
دستم را آزاد کردم و گفتم: با شما مشکلی نداریم. با گنده تر های شما هم مشکلی نداریم. وقتی هم به مردم می گویید دیکتاتور و جیره خوار، انتظار نداشته باشید لبخند بزنند. آن ها هم به شما می گویند منافق.

*یکی از سبزی ها از همان اول فحش خواهر و مادر می داد. زن بود ها. اما دهانش چاک و بست نداشت. تیغ فحش هایش ما را هم گرفت! کسی کاری به کارش نداشت.

*احمد خاتمی که داشت ابتدای خطبه دوم و نام مبارک ائمه را که می خواند، سبزی ها سوت و کف می زدند. حتی وقتی به نام مبارک حضرت حجت رسید. ناراحت شدم ازشان.

*خیلی از سبزی ها از خیر نمازخواندن گذشتند. بعدا، خانه می خوانند حتما.

*سید جواد هاشمی، مسعود فراستی و روح الامینی شخصیت هایی بودند که دیدمشان. البته نه در صف سبزی ها.

*یکی روی یک پلاکارد با دست نوشته بود: امان از روزی که منافع ملی مان با منافع BBC و VOA یکی شود!

*یکی که پرچم فلسطین را به دوش می کشید، از دیدن تقابل مردم با مردم عصبانی شده بود و می گفت: گند آقای احمدی نژاده دیگه! چیکارش کنیم؟ ما باید ماله بکشیم!

*یک پسر با محاسن بور و پیراهن سورمه ای، عکس خندان رهبری را در دست چپش گرفته بود و داشت گریه می کرد. می گفت چرا باید مردم تو روی هم بایستند؟

*جمعیت سبزی ها به تنهایی قابل توجه بود. اما در مقابل جمعیت عظیم مردم تهران، خیلی محسوس نبود.

اعتراف امروز:سکوت! همین!

=====================

دیگر گزارش های وبلاگی(به ندرت تکمیل می شود):

>سبزهای کم رنگ / قم / حامد احسان بخش - کشکول
>سبزهای قم در روز قدس خواب ماندند / قم / امید حسینی - آهستان
>دروغگو، دروغگو، 63درصدت کو؟ / تهران / جمهوریت
>حضور سبزپوش ها در راهپیمایی روز قدس! / قم / تارنما
>روز قدس؛ آزادی تا انقلاب / تهران / شاید اسطوره شوی
>روز قدس، روز مرگ جنبش سبز بود / تهران / آغاز در نهایت
>روز قدس؛ روز مرگ سبز / تهران / سید شهاب الدین واجدی - عکاس مسلمان
>روز اورشلیم / - / محمدصادق باطنی - بی عمر!
>روز قدس در اصفهان به روایت تصویر / اصفهان / رمز دشمن شناسی
>روز قدس / قم / رند

۸۸/۰۶/۲۷
حسن میثمی

نظرات  (۷۰)

۲۷ شهریور ۸۸ ، ۱۷:۰۹ سبزهای قم در روز قدس خواب ماندند! « آهستان
[...] گزارشی از تهران [...]
راستی یه عده مرگ بر چین میگفتن.
یه نکته جالب بهت بگم. من کار ترجمه یه سری مصاحبه خبری از یه شبکه ماهواره ای رو به عهده گرفتم. مصاحبه هایی با سران طالبان. نکته جالبی که نماینده طالبان در پاکستان می گفت این بود که آمریکا از طالبان خواسته بود در ازای دریافت تسلیحات و پول فراوون، به اویغورهای چین، تسلیحات مجانی و آموزش نظامی داده بشه از طرف طالبان پاکستان. به منظور خراب کردن رابطه چین و پاکستان.
این طور بود که الان واقعا می فهمم چرا بعضی از سبزها شعار مرگ بر چین میدن. یعنی اینکه با یه جمع و تفریق ساده میشه فهمید که کی داره پول میده کی داره می گیره. ولی انصافا خیلی تابلو بازی در میارن. خدا این سبزها رو هدایت کنه که در آینده مطئن باش اسباب خنده بسیاری خواهند شد.
۲۷ شهریور ۸۸ ، ۱۹:۰۴ حمید رضا راهنمایی
جالب است که شما به این طرفی ها می گویید مردم و آن طرفی ها هم به خودشان می گویند مردم. در حالیکه هر دو طرف جزیی از مردم هستند و نمی خواهیم قبول کنیم که طرف مقابل هم می تواند در عین اقلیت قسمت قابل توجهی از مردم باشد.
البته این بیشتر مشکل صدا و سیما است که نمی خواهد این اختلاف را بین مردم قبول کند و طرف مقابل را جز مردم نمی داند و برای انتشار نظراتشان اهمیت قایل نیست همانطور که بی بی سی و امثالهم این طرفی ها را مردم حساب نمی کند اگر چه از رسانه های بیگانه انتظاری نیست ولی رسانه ملی هم انگار ملی نیست
فکر میکنم مردم تهران جواب خوبی به فتنه گری سبزهای لجنی دادن وبا حضور گسترده خودشون وبا هوشیاری واقتدار جرات هر اقدام دشمن پسند رو از تعداداندکی روزه خوار هتاک به مقدسات گرفتن وبه دنیا نشون دادن که این افراد در مقابل دریای پرخروش ملت به قدر یک پشه هم قدرت ندارن وهیچی نیستن و فقط بازور تبلیغات خودشون رو سرپا نگه میدارن قدرت پوشالی ای که سست بودن اون برای همه اشکار شده.
درود بر مردم ایران درود... ایول به این مردم که فریب موسوی و کروبی رو نخوردن... ! 5 هزار هوادار موسوی نتونستن جلوی بیش از 1 میلیون مردم کاری انجام بدن و نمیتونن... ممنون از رای دهندگان به موسوی که فهمیدن ایشون راهشون اشتباهه و سرباز ایشون نشدن !
روز زیبایی بود امروز...
خیلی خوشحالین
خود گویی و خود خندی فکر کردی .....
چرا متوقع هستین که بعد از کشته شدن توسط دولت کودتا، مردم سبز پوش بیان قربون صدقه اش برن؟
معلومه نباید پشت کسی که به مسلمانی قبولش نداری نماز رو اقامه کنی
منم دیدم دختر طرفدار رهبر رو که گفت مرگ بر موسوی و آباء و اجدادش
بله، و این طرفداران احمدینژاد هستن که به راحتی به فرزند پیامبر و خود ایشان و امامان معصومین توهین میکنن، و تعجب میکنم از شما 63 درصد که با دیدن این جمعیت کوچیک سبز!!!!!!!!!! اینطور هراسان و عاصی میشین در حدی که به اجداد میرحسین موسوی اینطور بی حرمتی میکنید
میگی وقتی هم به مردم می گویید دیکتاتور و جیره خوار، انتظار نداشته باشید لبخند بزنند. آن ها هم به شما می گویند منافق.
پس تو و احمدینژاد چرا توقع دارین بعد از کشتن ما و تجاوز به ما، قربونتون بریم؟
خفه شو بیشعور کثافت. چقدر گرفتی این گزارشو نرسیده از راهپیمایی بنویسی عوضی آشغال؟ ها؟ باید دهناتون رو گل گرفت سگ صفت ها
بی بی سی امروز خبر دار نبود از جمعیت.
می بینم که اعتراف به شر کت توی راهپیمایی روز قدس کردی، نگفتی بیان بعدن بگن چرا شرکت کردی؟ تازه کارهای بد هم کردی حسن، نکن حسن، خطرناکه حسن :)
من نمیدونم این چه حضور کمرنگیه که همه مشتهدات شما از روز قدس را شامل شده. جنابعالی مگه در مشاهدات چیزی غیر از سبزها گفتی؟
جیگر عکسات کو ؟
--------------------------
اعتراف
مشاهدات خودم از تظاهرات روز قدس
حدود 80 میلیون نفر در خیابان ونک ریخته بودند و شعار می دادند مرگ بر دیکتاور !
حدود 120 میلیون نفر در مشهد گرد هم آمده بودند و ریشهاشون رو سبز کردند!
440 میلیون دانشجو نیز کتاب های سبز به جوی آب ریختند !
یه صد میلیون دیگه هم رفته بودند بادکنک سبز هوا کنند !
به شدت لذت بردیم
خداوند به شما و ملت حزب الله جزای خیر عنایت کند و ظهور مولایمان را در جوانی ما قرار دهد، ان شاالله
دانشجوی صنعتی شریف
خیلی خیلی بهتز از دیگر گزارشا بود.
یا علی
واقعا برای اغتشاش گران تهرانی واقعا متاسفم اگر جلویشان گرفته نشه با کمک امریکا و انگلیس یا ایران را تجزیه میکنند یا مثل عراق و افغانستان میکنند گندتون بزنند....
۲۸ شهریور ۸۸ ، ۰۶:۳۴ سید محمد باقر موسوی
سلام حسنم
دسته بندی مردم رو دوست ندارم چه سبز چه زرد چه قرمز !
یا علی
من بنا ندارم در رد یا تشکیک در گزارش شما چیزی بگویم. آنچا نبودم و حقیقت را از لابلای همین گطارشات مختلف دنبال میکنم.
اما خود شما عزیز با انصاف یک لحظه فرض کن فردی هستی بیطرف، یعنی اصلا نه ولایی هستی نه بقول خودت سبزی.
حالا همین گزارش را بخوان و مواردش را برابر هم بگذار.
یک پیرزن سبزی برای شما مشت گره کرد و آن سوال را پرسید شما هم با لبخند جواب دادی و رفت. آن طرف ماجرا یک پیرزن حمله کرد و آخر هم بزور بردندش و تهدید کرد که "به هر کس شعار می دهید، طرف رهبر نپلکید که خودم خفه تان می کنم."
این طرف یکی پلاکارد شما را برد، سبزی ها دعوایش کردند و آمدند با شما روبوسی کردند و عذر خواستند (حالا البته که شما به جاییتان هم نگرفتید گویا) آنطرف یک دختر ولایی بعد از اصرار مادرش حاظر شد برود در حالیکه میگفت: "حیف که رهبرمان گفته احترامتان را نگه داریم، وگرنه… "
عزیز جان شما فکر میکنی این سبزی ها چند نفر هستند؟ ۱۴ میلیونی که به موسوی رای دادند؟ الان خواهی گفت نه! باشد ایرادی ندارد، ۴ میلیونش را قبول داری؟
خوب این ۴ میلیون اگر بخواهند بیایند بیرون شعار بدهند نازنینان ولایی مثل آن خواهر و مادر (که تازه گویا آرامترینشان هستند و الا برادر و پسرشان چه خواهند کرد!) چه بلایی سرشان میاورند؟ (کما اینکه آوردند)
من مرده، شما زنده، تاریخ سرانجام این قضایا را بارها ثابت کرده و این مرتبه هم چیزی جز این نیست.
حالا میخواهد یک سال طول بکشد یا ۱۰ سال.
مطلب این است که شما چشمتان را بر دنیا و نمونه های مشابه بسته اید و فقط راضی به همانی هستید که خود میخواهید. مرگ بر آمریکا باشد، مرگ بر چین نباشد! چرا؟ چون چین خیلی بهتر از آمریکا است؟ خودت خنده ات نمیگیرد؟
سلام
این لینک جمهوریت چیه گذاشتی؟
شما خودتان را گول میزنیدمی دانیم احمدی نژاد همه را فریب داده ننگ بر شما که ظلم پذیرید شما انسانهای پستی هستید با نام اسلام و ائمه سعی دارید خود را خوب جلو دهید شما گرگ در لباس میش هستید چطور می توانید در مقابل چنین ننگی سر بالا بگیرید و بازهم از این دیکتار بگید و مدافع او باشید.
نوشته ها و نظرات پاکسازی شده حضرتعالی ما را به یاد صدا و سیمای محترم می اندازد . طبق معمول اصلا مخالفی وجود ندارد . همه موافقت است . خداوند همه شما را هدایت کند .
یک استاد دانشگاه هستم. هر چند تقریبا بی طرف نیستم اما سعی می کنم جانب انصاف را داشته باشم تا حقیقت را ببینم. حرفهای هر دو طرف را هم می خوانم.
یک نکته ای که به نظر من جای تامل دارد این است که آیا مقایسه بین تعداد افراد شرکت کننده در شرایطی زیر درست است:
1- صدا و سیما به طور کامل در دست دولت است.
2- موسوی و کروبی حتی یک دقیقه فرصت بیان انتقاداتشان را در صدا و سیما پیدا نکرده اند.
3- جناح به اصطلاح سبز پوش امنیت تظاهرات ندارد و بدون هماهنگی و به صورت خود جوش می آیند. برعکس طرفداران حامی دولت.
4- رفتارشان مسالمت آمیز است (البته به جز موارد نادر که آن هم طبیعی است)
5- کمتر فحش می دهند.
6- تریبون یا رسانه آزاد کمتر دارند. اگه واقع بین باشیم به معنای واقعی اصلا ندارند.
7- متهم به اغتشاشگری می شوند.
و .....
من که طرفدار خدمات دولت بودم و در محافل از آقای احمدی نژاد دفاع می کردم امروز مطمینم که جناح طرفدار موسوی مظلوم واقع شده است.
ترجیح می دهم مانند یک مسلمان طرفدار مظلوم باشم. به خصوص وقتی میبینم که اکثریت مراجع تقلید هم با همین مردم مظلوم هستند.
سلام !
نصف بیشتر اونهایی که شما با نام " سبزی ها " خواندیدشان نیامده بودند! چرا؟
1- زیرا آنها طرفدار شخص و چهره خاصی نیستند ...طرفدار راه و مسیر مشخصی هستند.
2- شاید هم حجب و حیا باعث می شود تا در این محافل امروزه که به یمن حضور برخی نخبگان نوظهور (که واقعا در فحاشی و پرده دری به حد اعلا رسیدن و در عمل هم انجام می دن ) حضور نیابند. تا شاید بتوان با مراقبه و پرهیز در ماه خدا گوش و چشمانمان را از آنچه در این ایام دیدیم و شنیدیم پاک و مطهر کنن .... اگر بخواهیم ...
3- بعدش هم دیگر تکلیفی نمی بینیم که بخواهیم انجام دهیم یکبار بود ... آن هم انجام شد بقیه اش پای همان ها که خود را اهل تشخیص می دانند.
4- وقتی آنقدر تاب انتقاد را ندارند که همه را به چشم بر انداز نظامی که خودشان ساختند می بیندی دیگر حرجی نیست .....
5- و در آخر نماز پرشکوه جمله هم که دیگر این روزها نه تنها شکوه ثوابی ندارد بلکه ...
6- وعده ما در سیر تاریخ رقم خواهد خورد.
یا علی
خدانگهدار
عجب گزارشی . حسن! این کارا خطرناکه حسن!!
کتک نخوردین؟؟ خطرناکن این سبزکا بابا . سیم پیچیهاشون قاطی داره!!
خب ما که میدونستیم اینا تو توهم جلبکین هستن. خودشون نمخوان قبول کنن یا نمفهمن ! که بازم نمفهمن دیگه!!!! تاریخ امثال اینا رو زیاد داشته عوض امیدواری متوهمانه یه کمم مینشستن سر امثال خودشون تفکر می کردن انقد عذاب نمی کشیدن!!
۲۸ شهریور ۸۸ ، ۱۲:۴۰ روز قدس؛ روز مرگ جنبش سبز بود » آغاز در نهایت
[...] اعترافات روز قدس (اعترافات) عنوان ها: سیاست برچسب ها: اسلام آمریکایی،اسلام ناب محمدی(ص)،جنبش سبز،روز قدس،سید محمد خاتمی،قدس،مهدی کروبی،میرحسین موسوی،هادی غفاری [...]
سر تقاطع کارگر کشاورز توفیق همراهیتان را داشتم مخصوصا در لحظه وصل دو جمعیت سبز ولی فرصت دیدار فراهم نشد. ایشالا دفعه های بعد. تمام اون شعارهایی که اونجا می دادن رو بودم بعد رفتم تو کارگر شمالی که ظاهرا شما نیومدی و اونجا درگیری سنگ و چوب اینها شد
برو تاریخ بخون و مشخصات رفتاری این حکومت رو با حکومت دیکتاتورها مقایسه کن بعد میفهمی قضیه چیه !! و می فهمی هیچ دیکتاوری پابر جا نیست حنی دیکتاتوری مذهبی !! ( خدا رو شکر البته ) / بعد اینکه من دیروز خودم بودم و جمعیت رو دیدم و تعجبم این بود با توجه به بودجه ای که دولت صرف تبلیغات و هزینه آمد و رفت و خیلی چیزای دیگه که شما از قیمت و چند و چونش بهتر خبر داری ، کرده چرا ملت طرفدارش اینقدر نسبت به سبز ها کمتر و بی رمق تر هسند !! و یک لحظه فکر نمیکنن این پول بودجه کسری داشته و پول نفت این مملکت که شده پوستر حسن نصرا... تو دستشون و این خودش خیانت به اونهایی که .... . شماها به همه ملت ایران خسانت کردید و میکنید . اما این خیانت عمر چندانی نداره .از خدا که ترسی در دلهاتون نیست اما از عاقبت خودتون بترسید که خشم این ملت از اسلحه خانهء این سپاه بزرگ تر و قوی تره !!
راستی دکترتون نمی دونه با زبون روزه نباید دروغ گفت ؟؟!
زنده باد ملت ایران و اکثریت طرفداران فهیم موسوی که راه خود را از گروه اغتشاشگر جدا کرده اند.
موسوی با شعار قانون و صداقت توانست 13 میلیون رای بگیرد و در امتحان بعد از انتخابات مردم و هوادران با شناخت باطن واقعی ایشان اطراف ایشان را واقعاً خالی کردند . 5 هزار نفر از 2 میلیون نفر هوادار موسوی در تهران !
خوب بود. بعد از مدتها یک متن منطقی و تقریبا بیطرف خوندم از طرف یکی از غیرسبزها
سلام اخوی
شخصاً بقول خودتان یک سبزی هستم.که از گزارشتان احساس صداقت کردم.
بنابراین مراتب سپاسگزاری خودم را نثارتان می کنم.
انشاءالله که روزی شما هم سبز و خرم شوید
سلام حسن
من که هیچ آدم ریشوی باجنبه ای پیدا نکردم بهش فحش بدم
به تو فحش می دم
خفه شو دهن کثیفت رو ببند بمیر بترک
ریدم توی این دنیا
۲۸ شهریور ۸۸ ، ۱۵:۰۴ مرضیه خواجه محمود
سلام
نبودم ولی تعریف هاش رو زیاد شنیدم!
اصلا شرایط خوبی نیست!
خوشحالم که تقیه رو کنار گذاشتی. خدا رو شکر تو هم یه خورده فحش می‌خوری
۲۸ شهریور ۸۸ ، ۱۹:۴۱ امین ازخراسان کبیر
ازشماطرفداران موسوی خواهش میکنم که بحث انتخابات روتموم کنید!ملت چه گناهی کردندکه موسوی رأی نیاورده;سرانجام این تهمت زدنها,ناسزاها,شایعه پراکنیها درآخرت جهنم و دردنیا تجزیه ایران بزرگ است! من خودم شخصا فقط ایران رو باهمین نظام میخوام! شماتهرانیهاتو همه ی زمینه ها میخواین حرف خودتون به کرسی بنشونید! درحالی که هیچ سهمی تو تاریخ ایران ندارید و از منابع اقتصادی ملت استفاده میکنید , دوقورت و نیمتون هم باقی است! شماازخودتون هیچی نداریدبیچاره ها! اگه شما تهرانیها به سیاستهای استعمارگرانه ی خود ادامه دهیدماخراسانیهاکشور مستقل تشکیل میدهیم!!!
کم آوردن :))))))))))))))))
چقدر دردشون اومده که ...
راستی اینا همونایی نیستن که می‌گفتن ادب مرد به ز دولت اوست؟؟؟
چقدر خوب خودشونو نشون دادن!!
در تمام این مدت از مالیاتهایی که از حقوق من و امثال من کسر شده و صرف ساخت کشور شده زدن و شکوندن و داغون کردن و من خدا رو شاهد می‌گیرم که حتی از یه قرونش نمی‌گذرم و مدیون من و امثال من هستند
مثل کپک سرشون رو کردنن زیر برف هر چی از دهن کثیفشون در میاد می‌گن و انتظار دارن ساکت بمونیم. تمام این مدت دروغ و دغل سر هم کردن و چون آدم منتخبشون در نیومده بنابراین همه نفهم شدن به غیر از خود بیشعورشون!!
گوشاتون واز کنید سبزکها مدیونید مدیون! مفهومش رو می‌دونید یعنی چی؟؟
یعنی این که حساب ما و شما سر پل صراط!
نظرات بالا را با دقت خواندم خیلی جالب است در یک جا یکی می گوید چرا احترام جد میرحسین را نگه نمیدارند ادم حسابی شما احترام جد اقای خامنه ای را نگه داشتید که در مورد دیگران حرف می زنید نکنه اقای خامنه ای سید نیست
در یک نظر دیگر تمامی طرفداران دکتر ورهبر را خشونت طلب وبی ادب می دانید لطفا یکسری به وبلاگ های سبز ها( البته نه همه انها) بزنید تا معنای ادب و نزاکت را بفهمید البته نمونه خوبش (سبز وعلیرضا) را می شود در همین جا دید خشونت طلبی را هم نمی دانم چه بگویم حتما طرفداراهای دکتر بودند که برای تصرف پایگاه بسیج اقدام کردند
مردم همیشه در راهپیمایی شرکت می کردند این دفعه به لطف اقای موسوی قانون گرا بین مردم اختلاف افتاده من نمیدانم این اقا اگر ادعای قانون مداری نداشت چه کار می کرد راستی کدام مراجع البته به جزء ان دونفر معلوم الحال طرف این افراد هستند( سوال از اقای یاور)
من یک بسیجی ساده و دلبسته رهبری و نظام هستم! یکی از همان بسیجیانی که دوستان عزیز حامی موسوی آنها را وحشی,خونخوار,متجاوز,شهوتران,مزدور,قاتل,ابله,پاپتی و... لقب داده اند! این دوستان عزیزی که آیینه تمام نمای قداست و پاکی و هوش و دینداری هستند;
گویی آنها از آسمان و از نزد خدا آمده اند و ما از نزد ابلیس در جهنم! خیلی دوست داشتم با یکی از طرفداران آقای موسوی به دور از هر گونه تعصب و با استدلال و منطق و در نهایت آرامش و دوستی صحبت و درد و دل می کردم و ...
امروز برادرم و حتی دوستانم که سالها در کنار هم و در اوج صمیمیت بودیم, حتی اجازه بیان دیدگاهم را نمی دهند و با سخره گرفتن علایق و دیدگاهم مرا تحقیر میکنند و دلم را می شکنند . . .
دوست داشتم خیلی صریح تر با شما دوستان عزیز حامی موسوی صحبت کنم,اما ترسیدم ذره ای ناراحتی و دلخوری در یکی از شما بوجود آید. ای کاش کمی با انصاف تر می بودید و این چنین به طرف مقابلتان که هموطن و یا همشهری و یا دوست و یا قوم شما هست,نمی تاختید!
در پایان از صمیم قلبم می گویم که همه هواداران موسوی را به شدت دوست دارم و به رأی و دیدگاه آنها احترام می گذارم و برایشان آرزوی خوشبختی دارم و امیدوارم از صحبت های من نرنجیده باشید . . .
میگم بر و بچه های سبز لطفا پشتهاشون را نگاه کنند ببینند خدای ناکرده
زخمی بخیه ای چیزی نباشه ممکن بی هوشتون کردند و بله.....
شما هم متوجه نشدید حتما نیگاه کنید
البته این وحید دومی با اون برادر بسیجی محترم فرق داره
خدایا به حق امام زمان (ع) این انقلاب و رهبری را حفظ فرما
انشالله که کشور به حالت اولیه برگرده
با این رفتار تنها کشور و ملت ضرر می کنن
(این کامنت را فارغ از رنگ نویسنده اش بخوانید لطفا )
آقای میثمی، آخرش نوشتید :اعتراف امروز:"سکوت"!
مگه دیگه حرفی هم مونده که نزده باشید؟!
...
سلام
الحمدلله روز مبارکی بود. ان شاء الله که با رسوایی بیشتر سران فتنه، روز به روز از جمعیت سبزپوش ها که خیلی هاشون بی غرض هستند کم بشه.
در ضمن جناب "یاور" با کامنتی که گذاشت نشون داد که واقعا بیطرفه! برای مطالب ایشون جواب بسیار هست، خواستم بگم اخوی کم نیستند کسانی که خودشونو با دکتر نشون میدند تا از این طریق نشون بدند بیطرف هستند. گر چه به نظرم اینقدر مرزها مشخص شده که بی طرفی معنا نمیده،‌البته نقص هایی وجود داره که خاصیت ذات آدمیت غیر معصومه.
فقط منتظر روزی می مونم که حقیقتها آشکار بشه اونوقت می خوام ببینم این سبزی ها اگه یه کم انصاف داشته باشن می تونن سرشون رو بالا بگیرن و تو چشم مردم نگاه کنن
سر تو از کون حزب الله بیار بیرون
هر چی نوشتی کس شر بود
سلام. عیدت مبارک...
خیلی خاطرات قشنگی تعریف کردی! و خیلی نگاه ریز بینانه ای داشتی! از این صحنه ها من هم زیاد دیدم...
ما که اصولاً و ژنتیکاً راهپیمایی نمی رویم.یهو می رویم خود نماز و... تقبل الله.
چه اتفاقات هیجان انگیز و جالبی برایتان افتاده.
خدا عاقبت همه مان را به خیر کند...
آن خواننده «سبز» چه حلال زاده است!به نظرم نسبتی چیزی با همون خانومه که در گزارشتان بود و دهنش چفت و بست نداشت،دارد...
عجب...
دوست عزیز شما که طرفدار دولت هستید و مرگ بر اسراییل دستت گرفتی میشه جواب منو بدی؟ البته جواب کسی رو ندادی.
با آزادی فلسطین و قدس چی بهت میرسه؟ چی به مردم ایران میرسه که اینقدر خودشونو هلاک قدس و فلسطین میکنن؟
خب خمینی گفته شما هم مثل طوطی تقلید میکنید. اساس دین همینه، تقلید. نفتی که آقا محمود 4 سال پیش وعده داد اومد سر سفره شما؟ نون و نفت میخورید یا نفت رو به جای نوشابه کوکا کولا استفاده میکنید؟ اسپرایتش هم هست( همون نفت سفید)
اگه شما اینطورید خب حق دارید از دولت دفاع کنید. میترسید دینتون نابود بشه؟ دینی که خودتون ساختید؟ البته شما آخوند نیستید. اونها دین میسازن و به جای اینکه بگن نیکو کار باشید و خدا پرست، میگن با پای چپ برید دستشویی و با پای راست بیاید بیرون. اگه این کارو نکنید ادرارتون حرام میشه و باید قضاشو بشاشید.
نظر بقیه دوستان هم جالب بود از همه طرف هم نوشتند.
یکی از این دوستان میگفت مدیونید و حساب ما با شما سر پل صرات. خب این آقا داستان قطار شیراز رو نمیدونه؟ به سبز ها میگه مثل کپک سرشونو کردند تو برف خودش چی؟ یا خود شما چی؟ شما هم نمیدونید؟ خب حتماً میدونید البته این از نفت سفره دکتر خرج شده نه از نفت سفره مردم.
ولی خداییش از یه چیز نوشتارتون خوشم اومد که شما از روزه خواری سبز ها چیزی نگفتید. یا ندیدید یا نمیدونستید. البته ندونستن که محاله چوتن الان تمام خبرگزاری ها و سایت ها و وبلاگ های طرفدار دولت و دمتر و رهبر و اینا چئن چیزی برای گفتن ندارند روزه خواری رو سوژه کردند. خب شما که مسلمان و مومن و نمازخون و قرآن خون هستین بفرمایید دین اجباریه یا نه؟ من که تا یادم تو ایران میگفتند هیچ اجباری در دین نیست.
جداٌ امام زمانتون چرا نمیاد؟ شما ها که منتظر ظهور هستید و هیچ انتظاری اینقدر شیرین نیست. قرار بود ایشون وقتی ظلم و ستم ریاد شد بیان. خب این همه ظلم و ستم تو فلسطین میشه. حالا ایران و ول کنید سبزی ها یه مشت آشغال اغتشاشگرن و شما ها فرشته اید و داره با شماها ظلم میشه. چرا نمیاد فلسطینی هارو نجات بده؟ اونا بد بختن. قبله دوم مسلمونا اونجاست. فردا پس فردا اسراییل غاصب میگیره قدس و خراب میکنه بعدش شما واسه چی میرید داهپیمایی هان؟
البته اون دوست بسیجی بدبخت از جان گذشته شفته رهبر میره فلسطین جنگ.
خنده ام میگیره از نوشتن این چیزا که یه آدم چقدر میتونه بد بخت و بی عقل باشه که آبادانی و پیشرفت کشور خودش رو ول کنه بره فلسطین و لبنان جنگ؟ اون هم بهخاطر اینکه رهبر و امام ره گفته است. البته این آدمها فقط به درد مردن و شهید شدن میخورن. اگه قراره اینطور آدم ها برن بهشت ماها بریم جهنم بهتره.
تو واقعیت رو ندیدی , روز قدس سبز بود سبزتر از همیشه
1-چرا رو در بایستی می کنی بگو گند بزنه 24.5میلیون ایرانی را که دکتر انتخاب کردند و توهمات سبزها را اتش زدند و خاکسترش را به دست باد سپردند.
2- جناب استاد ادم جگرش کباب میشه از اینکه سبز ها تریبون ندارند البته اگه روزنامه های اصلاح طلب و سایتهای سبز رادیو فردا ؛زمانه ,صدای امریکا ,بی بی سی و... راندید پای دولت بنویسی. شما در مظلوم نمایی دست جناب گوبلز را از پشت بستید اما چه سود که حناتان پیش مردم ایران رنگی ندارد.
این ابلهی که به اسم سبز کامنت نوشته ظاهرا صفات خود و خانواده اش را به بقیه نسبت داده بدبخت مفلوک شکست شما در روز قدس کا ملا نمایان شد .
شما بهتر است از عقل خود بیشتر استفاده کنید تا احساسا تتان فحش و ناسزا چاره کار نیست شکست شما سبزها انقدر روشن است که باید در اعمال خود تجدید نظر کنید البته بازهم فکر می کنم حساب افراد فهمیده موسوی را که راه خود را از آشوبگران جدا کردند جدا کرد ودر خاتمه یک توصیه
هم به طرفداران متعصب موسوی دارم آن هم این است که قبل از اینکه دیر شود در
اعمال خود تجدید نظر کنید تا سرنوشتی همچون منافقین در ایران دچار حال شما نگردد.
شما ها که انقدر دم از آزادی دینی میزنین تو کشور جواب سوال منو بدین!!! اگر آزادی هست این مردمی که مخالف هستن هم حق ابراز عقیده دارند!!1 اون ها هم به اندازه یک رای و یک نفر اجازه صحبت دارن!!! تا موقعی که تعدامون کم بود ازمون نمیترسیدید اما الان که تعدادمون رسده به میلیون ترسیدین و دارین به همه جا چنگ میندازین که خودتون و از خشم ملت محفوظ نگه دارین!!!
شما که انقدر حرف از دین میزنید پس غیرت دینیتون کجاست وقتی که رییس جمهورتون میگه من دارم برای کمک به امام زمان پول جمع میکنم!؟؟!؟! یا مشایی توی یه روزنامه آخر بحث فلسفیش میگه خدا حذف شده!؟!!!!؟؟! فقط یه عکس از یه آدم به اسم رهبر و واسه خودتون بت کردین و می پرستین
نمیدونم چی بگم زنده با آقا
سبزی ها ما شهید دادیم خون دادیم بخاطه اسلام اگه اسلام نباشه ما هم نیستیم پس عذاداری امام حسین چی میشه مگه همه مون این و قبول نداریم شما روبه حضرت ابولفضل قسم میدیم بس کنید
سلام
جالب بود...
حقا و انصافا یه گزارشگرید...
موفق باشید
۳۰ شهریور ۸۸ ، ۱۳:۱۴ عکاس مسلمان
بسم الله / احسنت ... روز قدس، روز روسیاهی سبزها، روز سرنگونی و واژگونی سبزها و دست آخر مرگ سبزها بود ...
آقا یاور کنتور که نداره همینطور بگو!!!
کمتر فحش میدن؟؟؟؟؟؟؟
اینقدی نژاد احمقی نژاد اینا فحش نیست؟
دروغگو رمال فحش نیست؟؟؟
شما سرتو از زیر برفا در بیار ببین دهن طرفدارای سبز چاک داره یا نه؟
من تو این مدت انقدر فحش شنیدم که اگه بخوام بگم اینجا لجنزار میشه!!!
‌سلام با اون دوست خراسانیت که تهدید کرده به کشور خود مختار موافقم ها! ! یهو دیدید مشهدیها اون روشون بالا اومدها!قاطی میکنند ها!
کامنتهاتو میخوندم یه نکته خیلی جالبه:بضی طرفداران جناح سبز با بیان زاری از مظلومیت وادب خودشون تعریف میکنند باز جلوتر همین یاران هم دل وباادب فحش رکیک میدند!!!!
لیاقتت همون ا.ن ِ
۳۰ شهریور ۸۸ ، ۱۹:۴۱ سید محمد باقر موسوی
Wow !
جناب یاور استاد...
چه خوب که حرف انصاف زدید.خودتان همین کامنتها را بخوانید و ببینید کی فحش داده.در کامنت مخالفان هم که خبری از رفتار نادر نیست.همه نا مسالمت آمیز رفتار می کنند...
همین هایند که اگر می توانستند می آمدند بزن بزن.
واقع بین باشید.واقع بین....
یه نفر گفته ایشالا کشور به وضع اولیه اش برگرده!
آخه انصافه همچین دعایی؟ بهتر از وضع الان کشور چی میخوای؟! مردم همه بیدار شدن الحمد لله. من خودم که بعد از انتخابات قدر رهبرمو خیلی بیشتر میدونم. مردم هم همینطور. تازه دشمناشونو شناختن. و این به برکت گندکاری های موسوی و خاتمی و کروبی و ... لعنهم الله بدست اومد. خدایی باید قدرشو بدونیم.
سلام خوبی باریکلا نوشته هات خوب و عالی بو د موفق باشی تمام کامند های بلار و خوندم جالب بود ببینم کج و کوله که نشدی
با این همه عراجیف البته نه همش بعضی هاش هم باعث خنده و تعمل بیشتر بود مخصوصا این RB خیلی گند دماغه دوتا غلط داشت خواستم بگم بهش بگی اول اینکه فلسطین قبله اول نه دوم دوم ینکه این اقا یا خانم یا هر کی اگر بتونه دماغش رو بالا بکشه کار کرده شهادت پیشکش درظمن روز قدس سبز بود بله سبز بود نه برای شما سبزیهتا بلکه برای تمام ایران برای مردمی که ایران را دوست دارند و برای ازادبودن زیر هیچ طوق وپرچم زورمندی قرار نمیگیرند و همیشه و در همه حال احساس خطر را از جانب دشمن دارند نه فقط موقع خاص احساس کند و بعدهم دیگر ازشان خبری نشود کو ان همه دک و پز موسوی ان همه احساس خطر ایا الانه نباید احساسات ایشان بیشتر به خطر بیفتد و برای جامه فکری بکند کو انهمه حرفها ی پوشالی که شما به انها دل بسته اید پس چرا نیست موقع ای که باید باشد ..... وسلام
گزارش جالبی بود توی قسمتهایی که بنده هم حضور داشتم صحنه های مشابه دیده می شد. در جواب خانم یا آقای Yeki عرض کنم هر کسی به اندازه رای خودش حق داره نه اینکه خودش رو معادل یه ملت ببینه!!!! تو تهران شاید تعدادتون زیاد باشه ولی ایران فقط تهران نیست!!! تازه جمعیتتون روز قدس زیاد بود ولی نه بیشتر از بقیه مردم چون شما ایستاده بودید و شعار می دادید بقیه مردم مسیر راهپیمایی رو طی می کردند و وارد دانشگاه و صفوف نماز می شدند. راستی چرا نیومدید نماز بخونید؟؟؟ خوب با کفش می خوندید!!!
۰۱ مهر ۸۸ ، ۱۲:۱۱ میترارضائی
سلام
به لحاظ نگارشی روان و قشنگ بود اما به نظرم نگاهت بی طرف نیست ؛ انگار رفته بودی مرزبندی ها و رنگ بندی ها رو ببینی نه مردم رو به معنای مطلق کلمه مردم.
من به دلایلی که می دونی دندون روی جگر خون گرفته ام می ذارم اما هیچی نمی گم
فقط اینکه خانم رضایی راست می گن اصلا بی طرفانه نبود
توافقمون که یادت هست الملک یبقی مع الکفر ولایبقی مع الظلم
پیروزی نزدیکه
در جواب RB اون فردی که در گفته هایش به امام خمینی و حتی امام زمان جسارت کردند: ما خیلی بدبختیم که هنوز ابعاد امام خمینی رو نشناختیم. ملت های آزاده ی دنیا قدر امام خمینی رو بیشتر از ما می دونند. آقای یا خانم محترم نمی دونم مسلمانی یا بهایی شاید وهابی . ولی اینو می دونم اگر انسان باشی و آزاده درد فلسطین را می فهمیدی .خدا کند هیچگاه خانه ات ویران نشود. خدا رو شاهد می گیرم مردم درد کشیده و محروم بیشتر مسئله فلسطین را درک می کنند . مسئله دیگر اینکه تا به حال از خود پرسیده اید چرا مخالفان این نظام بیشتر مرفهین بی درد هستند. در حالیکه در انتقاداتشان از فقر ، فساد مالی ، فساد جنسی و خود فروشی ، گرانی و هزار بدبختی سخن می گویند. واقعا حرف هایشان خنده دارترین طنز هاست . اگر گرانی و فقر هست (که هست) چرا بیشتر دامن شما بالا شهرنشینان را گرفته است. و مردم محروم جنوب شهر همیشه حامی این نظام بوده اند. پس دروغگو شمائید که بهانه های مسخره می آورید. با برخی از شما ها موجی ها صحبت کرده ام البته قبل از انتخابات . خدا را شاهد می گیرم برای این حرفم . یکی از همین شما ها به من گفتید به امام حسین اعتقادی ندارد به عنوان یک آنسان خوب ، خوب است . ولی دعوای امام حسین و یزید یک دعوای عادی بوده . دعوای قدرت بوده و یک سری حرف های کفر آمیز دیگر . شما را چه شده است که شعارتان "یا حسین میر حسین شده است ؟؟ کدام حسین را می گویید ؟؟؟ واقعا امام حسین اگر الان در حیات دنیوی بودند به مسئله فلسطین اینگونه نگاه می کردند. دروغگو شمائید که هر زمان دوست داشتید از امامان معصوم هزینه کردید. هر زمان دوست داشتید از مقدسات و باور های مردم استفاده کردید و لحظه بعد آنها را لگد کوب کردید. شما را با رنگ سبز چه نسبتی است؟ رنگ سبز رنگ مقدسی بوده و هست ولی متعلق به شما نیست. شما باعث شدید مردم سید برای جلوگیری از شباهت به شما دروغگویان از این رنگ فاصله بگیرند. روحیه ی غرب زدگی شما را به این روز انداخت. در جواب توهین شما به امام زمان: من کم کم شک دارم شما اصلا از پیروان ادیان الهی باشی! چون همه ادیان به موعود و منجی اعتقاد دارند . شما نگران آمدن ذخیره خداوند نباشید. شما به فکر منافع خودت باش. امام زمان هر موقع صلاح بداند می آید . از اول اشتباه کردم پاسخ شما را دادم چون شما به هیچ چیز اعتقاد ندارید.
تمام کثافتایی که اسم امام زمان رو به زبون میارن و سنگش رو به سینه میزنن گوش کنن مروا ی اشغال ریا کار که ادعای حزب الله بودنت می شه تو هم گوش کن اسراییل جنایتکار حیون به قول شما یکبار به هیچ فلسطینی تجاوز نکردن اگه اینکارو کرده بودن خودتون تو بوق وکرنا میکردید ولی شما ها که خودتون رو از یاران امام زمان میدونید ایرانی به ایرانی تجاوز کرد برید بمیرید لچن ها این همه هم پشت اسلام قایم نشید برای دزدیهاتون دیگه دستتون رو شده مرگ بر ظالمین مرگ بر کسانی که از اسلام برای حفظ منافعشون سو استفاده میکنند
۲۷ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۵۲ فدایی سیدعلی

کاش همینطور که سایت آقا رو اول از همه لینک کردی ،سخنان نایب مهدی فاطمه رو تو منطق

 

و دلت اول از همه لینک میکردی!

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی