اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

اول قرار بود هر روز اعتراف کنم. اما انگار اعتراف کردن هم توفیق می‌خواهد که اصلا در بساط ما یافت می‌نشود. برای همین گاه‌گداری این‌جا حرف می‌زنم.

آخرین نظرات

سه شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۰، ۰۴:۰۴ ب.ظ

فاصله‌ها را کم کنید؛ برادران!

سه شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۰، ۰۴:۰۴ ب.ظ

بسم الله

من تحلیل‌گر سیاسی نیستم. اصلا هم نمی‌دانم فتنه‌ی بعدی چیست یا از چه جنسی می‌تواند باشد. یعنی بصیرتم به این حرف‌ها قد نمی‌دهد! اما همین‌قدر می‌دانم که تا 2سال پیش به برادران هم‌رزمم می‌گفتم "حزب اللهی". اما الآن به هر کدام‌شان یک چیزی می‌گویم. یکی‌شان شده احمدی‌نژادی؛ یکی مشایی‌چی؛ دیگری حامی قالیباف؛ آن یکی از بچه‌های کم بصیرت؛ یکی دیگر هم نخودی و بی‌بصیرت؛ آن یکی بی‌اخلاق و بی‌ادب!

***

من تحلیل‌گر سیاسی نیستم. از فتنه‌ی بعدی هم خبر ندارم. اما خوب می‌دانم که دشمن از این‌که جبهه حزب الله ضعیف شود خوشحال می‌شود. از این‌که حزب اللهی وقتی جبهه خودش را نقد کند، یک حزب اللهی دیگر به او برچسب بزند، حمایت می‌کند. این را می‌فهمم.

***

من تحلیل‌گر سیاسی نیستم. از فتنه‌ی بعد هم هیچ نمی‌دانم. اما احساس می‌کنم گشتن به دنبال ریشه‌ی این ماجرا، کم از "عمار" شدن برای رهبر عزیز ندارد. احساس می‌کنم جمع کردن اهالی جبهه حزب الله زیر پرچم آن، ثواب دارد.

***

من تحلیل‌گر سیاسی نیستم. به هیچ‌کس هم تکلیف نمی‌کنم. ولی می‌فهمم که باید به جای ملاک شدن احمدی‌نژادی بودن و مشایی‌چی بودن یک طرف، ملاک "خودی و غیر خودی" خودمان مجددا زنده شود. تعریف‌ها برگردد به همان. ملاک‌ها به همان.

***

من تحلیل‌گر سیاسی نیستم. به جای هیچ‌کس هم تصمیم نمی‌گیرم. اما همین قدر می‌فهمم که باید در این زمینه قلم زد. باید نوشت و به نیت ترمیم "جبهه حزب الله"، هر آن‌کس را که ملاک را غیر از ملاک رهبرمان می‌داند، نقد کرد.

***

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛ 9 مهر 1378:

من الان هم عرض مى‏‌‎کنم که گروه‌هاى خودى، فاصله بین خودشان را کم کنند. فاصله‏‌ها بین خودشان که کم شد، فاصله با غریبه‏‌ها آشکار مى‏‌شود. باید به هم نزدیک شوند تا غریبه‏‌ها فاصله‏‌شان با آن‌ها آشکار شود. هر چه شما خودی‌ها با هم نزدیک‌تر و مهربان‌تر باشید، غریبه‏‌ها از شما فاصله بیش‌ترى خواهند گرفت.

۹۰/۰۱/۳۰
حسن میثمی

نظرات  (۳۶)

عالی
من تحلیل‌گر سیاسی نیستم. به هیچ‌کس هم تکلیف نمی‌کنم. ولی می‌فهمم که باید به جای ملاک شدن احمدی‌نژادی بودن و مشایی‌چی بودن یک طرف، ملاک “خودی و غیر خودی” خودمان مجددا زنده شود. تعریف‌ها برگردد به همان. ملاک‌ها به همان.
دغدغه رهبر انقلاب هم در آن نامه‌ای که قرار نبود رسانه‌ای شود همین بود: انتصاب جناب آقای رحیم مشایی موجب تفرقه و سرخوردگی هواداران شما می‌شود...
تحلیل گرسیاسی نیستین اینقدر خوب تحلیل می کنین، بودین چیطوری تحلیل میکردین؟
کاملا با شما موافقم . خواستم چند خطی بنویسم اما ... همین برای دغدغه هام بس .... دوستان وحدت خودتونو حفظ کنید دشمن خیلی خوشحال میشه تفرق بین شما باشه.. اوصیکم بنفسی و اصدقاءی
مشکل هممون اونه که میخوایم جلو تر از خط ولایتمون بریم ، اگه هممون گوش به فرمان آقا باشیم عمری اینجوری نمیشه ، حقا که هنوزم معتقدم آقا تنها ترین سرداره و امیر قافله صبره .....
طیب‌الله انفاسکم آقای خامنه‌ای
خیلی خوب نوشتی برادر /
حزب الله جبهه نیست امتی است زیر پرچم ولایت که در سخت ترین شرایط تاریخ نیز آتش زیر خاکستر بوده است.
خیلی خوب به تصویر کشیدی شرایط را، خصوصا در بند اول نوشته.
اما عزیز ...!
حکایت اصلی حکایت دنیاست و لغزش پای خواص که موجب می شود در مسجد کوفه چندین نماز جماعت جداگانه برگزار شود.
اصلا حب الدنیا راس کل خطئیه یعنی پس از نماز جماعت و با زبان روزه، دشنه و نیزه و شمشیر برداشتند تا سر از تن حسین جداکنند .
من فکر می کنم مساله اصلی زیاد کردن فاصله است البته با دنیا و خواهش های نفسانی...
یاعلی مدد /
یادمون رفته رحماء بینهم واسه کجاها بوده.
سلام داداش راستی من تو کدوم دسته از رفیقاتم؟؟؟؟؟؟ البته اگه هنوز مارو جزو رفیقات میدونی
۰۸ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۷:۲۸ حامد طالبی (خبرنگار مسلمان
سلام. عالی و فوق العاده. احسنت
من هم تسیاسی نیستم...اما!!!
سلام علیکم
پست جالبی بود...استفاده کردیم...نکات قابل تأملی داشت
با عنوان"خلط سنت و مدرنیسم" بروزم...سر بزنید و ما رو از نظرات ارزشمند خود بی نصیب نگذارید
یاعلی///
سلام
بیا من رو ببین
رفتید که سربازی؟کوچکتر و کوچک شمایم ولی:خیلی خوب!خیلی خوب!
۱۹ ارديبهشت ۹۰ ، ۲۰:۰۳ مرضیه خواجه محمود
سلام
چه تحلیل سیاسی خوبی!
شکسته نفسی نفرمایید!
اگر مایل با تبادل لینک با وبلاگ من هستید من را با نام "خاوری" لینک کن و در وبلاگ من پیام بزار در اسرع وقت لینک شما با نام دلخواه شما گذاشته خواهد شد.
khavari.bloghaa.com
سلام .حزب فقط حزب الله رهبر فقط روح الله
حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی
التماس دعا .ترو خدا منو دعاکن به اهل قلعه سلام برسون
احسنت آفرین حقا وانصافا ما در این مقطع محتاج چنین تفکری هستیم
سلام
جانم به این تحلیل!
سلام
چه تحلیلی !!! :)
وبلاگ " خروش ملت" در راستای اعتراض به سانسور و به حاشیه رفتن نظرات صریح رهبر انقلاب و نیز دفاع در مقابل حملات ناجوانمردانه به دولت ولایتمدار راه اندازی شد. " ولایتمداری عجیب رسانه های خبری در سال جهاد اقتصادی" مطلب جدید این وبلاگه. آینده از آن حزب اللهی ها است.
سلام
خسته نباشید
وبلاگ خیلی خوب و با محتوایی دارین
خواستم از تون خواهش کنم وبلاگ من نگاه کنین اگر قابل دونستین با هم تبادل لینک کنیم .
maanews.blogfa.com
یا علی
خسته نباشین
سلام
تحلیل سیاسی یعنی این !
شک نکن به همه سلام برسون
۲۳ خرداد ۹۰ ، ۱۵:۳۹ سمیرا کریمی
بیانیه جمعی از وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی
بسم الله الرحمن الرحیم
ولایت‌پذیری و تبعیت از امام عصر از وظائف هر مسلمان است و در عصر غیبت، ولی فقیه عهده دار زمام امور مسلمین است. بر هر مسلمانی واجب است تا تبعیت خود را از ولی فقیه خود، هم به صورت زبانی و هم به صورت عملی اثبات کند.
ما وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی وظیفه خود می‌دانیم تجدید بیعت خود با ولی‌فقیه را اعلام کرده و اعلام کنیم که حمایت‌ها و همراهی‌های ما با گروه‌ها و مسئولین تا زمانی است که در مسیر ارزش‌های الهی و اسلامی گام بردارند. ما با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم و مرزهای اعتقادیمان را با تمام وجود حراست می‌کنیم.
ما معتقدیم که مشروعیت مسئولین نظام وابسته به اجرای احکام اسلامی و تبعیت از نایب عام امام زمان (عج) است و اگر کسی در غیر این مسیر گام بردارد، قرار گرفتنش در آن مسئولیت خلاف شرع و قانون اساسی است. ما از مسئولین می‌خواهیم تا «ولایت پذیری عملی» خود را اثبات کنند و راه را بر هرگونه شایعه و حرف‌های حاشیه‌ای ببندند چرا که ما معتقدیم که تبعیت از ولی فقیه در قالب سخنان زیبا نیست و باید این سخنان در عمل ظهور یابند.
تعز من تشاء و تذل من تشاء
بیدک الخیر انک على کل شىء قدیر
جمعی از وبلاگ نویسان و فعالان فضای مجازی
شاید تحلیل نبود ولی در کل حرف های خوبی بود...........
۲۹ خرداد ۹۰ ، ۱۵:۰۲ مجتبی امیری
حسن جان اتفاقا فکر کنم مشکل همینه که تو 2سال پیش به "اینا"میگفتی حزب الهی(لبخند گرم)
همان بهتر که دیگه به روز نباشی چون وقتی تحلیل نداری چه فایده دلم میخواهد خیلی حرفهابزنم فریاد بر سرتب زنم همانطور که تو فریاد می زنی هیچ نمی گویم در خلوت خودت فکر کن به من ووو امثال من فکر کن ذهنت را تحلیل کن برادر جان و از خدا غفلت نکن خدا شاهد است همیشه این یادت باشه خدا اون بالا شاهده
مطلبتون اثرگذار بود...
با عنوان "پول در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم!" بروزم
نظر بدید خوشحال می شم
یاعلی
زندی
۱۲ تیر ۹۰ ، ۲۰:۲۱ صفایی‌نژاد
منشور خودی و غیرخودی از منظر رهبر معظم انقلاب
بخش اول/http://safaeinejad.ir/?p=647
بخش دوم/ http://safaeinejad.ir/?p=659
۱۴ تیر ۹۰ ، ۱۷:۱۲ نیره غدیری
سلام خوبی سراغی از ما نمیگیری یه موقعی به ما میگفتی خواهر...
قرار بود اینجا اعتراف کنی هی ر به ر شکسته نفسی میکنی...
دلمواسه یه اعتراف جانانه تنگ شده...
وبلاگ " خروش ملت" منتظر بازدید شماست. "22مورد از اصلی و فرعی کردن مسائل از نگاه رهبر انقلاب و بی توجهی عمارنمایان!! " مطلب جدید این وبلاگه. لطفا به رغم طولانی بودن با دقت و بدون تعصب بخوانید و نظر دهید. باید فضای منطقی و مستدل در نقد جریانات کشور فراهم شود. آینده از آن حزب اللهی ها است.
من خودم از حامیان جدی دکتر هسته و بودم ولی بخاطر اینکه نظرات برخی دوستان در توهین و تهمت به مشایی را قبول نداشتم الان منحرف هستم!!. ببینید چه کسانی سردمدار این جدایی شدند؟ جوان -جهان- بسیج دانشجویی و..
۳۱ مرداد ۹۰ ، ۱۳:۰۰ عمار عمویی
احسنت
۱۴ شهریور ۹۰ ، ۱۷:۲۲ عکاس مسلمان
بسم الله/
با اینکه منم تحلیلگر مسائل سیاسی نیستم و فقط عکاسم و گرافیست، باهات شدیداً هم نظرم.
سلام علیکم
مطلبی بسیار خواندنی بود و مفید فایده...استفاده کردیم
با عنوان «می گویم "رعایت حجاب"/می گوید "نفی آزادی"» بروزم
لطفا بنده رو از نظرات ارزشمند خودتون بی نصیب نگذارید
ارادتمند
۲۴ شهریور ۹۰ ، ۲۲:۲۶ و دلم می گوید
بسم الله الرحمن الرحیم . سلام . به اطلاع می رساند که چند ماهیه که در آدرس جدید مطلب می نویسم (http://vadelammigoyad.ir/) لطفا آدرس جدید رو در پیوندهاتون وارد کنید . ممنون . و دلم می گوید.
القیز تغغغغغغغغغغغغذبب
احسنت برادر ... احسنت

خدا حفظت کنه

این عماااااااااااااااااااااار ؟؟؟؟؟!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی