اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

اول قرار بود هر روز اعتراف کنم. اما انگار اعتراف کردن هم توفیق می‌خواهد که اصلا در بساط ما یافت می‌نشود. برای همین گاه‌گداری این‌جا حرف می‌زنم.

آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۲۸ ق.ظ

۲

اینترنت دور ِ همی

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۲۸ ق.ظ

بسم الله

چند روز است که پورت‌های PPTP و L2TP که در VPNها استفاده می‌شدند و کاربردشان شده بود دور زدن فیلترینگ، بسته شده‌اند.

به طبع آن و به دلیلی که نمی‌دانم، در برخی از ISPها هم پورت SSL دارای اختلال است که بر خلاف محدود شدن VPNها، این یکی اعلام نشده بود.

خلاصه ماجرا این‌که چند روزی است برای چک کردن ایمیل‌هایم دچار مشکلم. نیاز روزانه باعث شد به سرویس‌های وطنی سری بزنم. البته کمی کنجکاوی هم چاشنی‌اش بود.

الآن یکی دو روز است جست‌وجوهایم را در موتور جست‌وجوی «سلام» (از دیگر کارهای شرکت بیان که همین سرویس «بلاگ» را راه‌اندازی کرده است) انجام می‌دهم. به‌هیچ وجه به پای «گوگل» نمی‌رسد. اما قطعا از «یاهو» بهتر است.

سلام

ایمیل‌هایم را هم به وسیله «چاپار» می‌فرستم. در کار کردن با آن هم مشکل خاصی نداشتم. البته چند روزی‌است که UI آن هم عوض شده است و خودش را شبیه GMail کرده است.

در کاستی‌‎های سرویس‌های وطنی شکی نیست. اما اگر چند مشکل در آن‌ها حل شود، واقعا علاقه‌ای به استفاده از گوگل و محصولاتش ندارم:

1. در سرویس ایمیل باید «حریم خصوصی» و سیاست‌های آن مشخص شود. این‌که کجا یک سرویس‌دهنده محتوای ایمیل من را تسلیم مقامات قضایی می‌کند خیلی مهم است. مثلا گوگل اعلام کرده است که اگر FBI، دادگاه‌های فدرال و دستگاه‌های امنیتی لب تَر کنند، اطلاعات کاربر را به آن‌ها خواهد داد. این قانون در ایران در حوزه سرویس بلاگ‌ها و تا حدودی شبکه‌های اجتماعی مشخص است. اما این‌جا مبهم مبهم است. «چاپار»، «میهن میل» و «هد» (از دیگر محصولات بیان که هنوز رونمایی نشده است) باید این موارد را شفاف کنند.

2. من نتوانستم در چاپار امکان اتصال به اکانت جیمیلم را پیدا کنم. به هر حال من نیاز به دریافت ایمیل‌های این اکانت دارم. باید این مشکلات هم برطرف شود.


شما هم امتحان کنید. ضرر ندارد. ما که سوار شده‌های «پیکان» و «پراید» وطنی هستیم، استفاده از این سرویس‌ها نباید برایمان کسر شأن باشد :)


- کاش یک شبکه اجتماعی درست و درمان هم داشتیم. کاش

نظرات  (۲)

۰۵ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۴۹ دل تنگــ امام زمان (عج)
سلام علیکم
وب خوبی دارید.
لطف کنید در صورت صلاحدید ما را با نام "دلــ تنگــ امام زمان (عج)" لینک بفرمائید و به ما اطلاع دهید که شما را لینک کنیم.

یا علی(ع) مدد.

با سلام
در صورت تمایل به تبادل لینک لطفا با من تماس حاصل فرمایید.
موفق و موید باشید
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی