اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

اول قرار بود هر روز اعتراف کنم. اما انگار اعتراف کردن هم توفیق می‌خواهد که اصلا در بساط ما یافت می‌نشود. برای همین گاه‌گداری این‌جا حرف می‌زنم.

آخرین نظرات

آخرین مطالب

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۰ ثبت شده است

بسم الله

من تحلیل‌گر سیاسی نیستم. اصلا هم نمی‌دانم فتنه‌ی بعدی چیست یا از چه جنسی می‌تواند باشد. یعنی بصیرتم به این حرف‌ها قد نمی‌دهد! اما همین‌قدر می‌دانم که تا 2سال پیش به برادران هم‌رزمم می‌گفتم "حزب اللهی". اما الآن به هر کدام‌شان یک چیزی می‌گویم. یکی‌شان شده احمدی‌نژادی؛ یکی مشایی‌چی؛ دیگری حامی قالیباف؛ آن یکی از بچه‌های کم بصیرت؛ یکی دیگر هم نخودی و بی‌بصیرت؛ آن یکی بی‌اخلاق و بی‌ادب!

***

من تحلیل‌گر سیاسی نیستم. از فتنه‌ی بعدی هم خبر ندارم. اما خوب می‌دانم که دشمن از این‌که جبهه حزب الله ضعیف شود خوشحال می‌شود. از این‌که حزب اللهی وقتی جبهه خودش را نقد کند، یک حزب اللهی دیگر به او برچسب بزند، حمایت می‌کند. این را می‌فهمم.

***

من تحلیل‌گر سیاسی نیستم. از فتنه‌ی بعد هم هیچ نمی‌دانم. اما احساس می‌کنم گشتن به دنبال ریشه‌ی این ماجرا، کم از "عمار" شدن برای رهبر عزیز ندارد. احساس می‌کنم جمع کردن اهالی جبهه حزب الله زیر پرچم آن، ثواب دارد.

***

من تحلیل‌گر سیاسی نیستم. به هیچ‌کس هم تکلیف نمی‌کنم. ولی می‌فهمم که باید به جای ملاک شدن احمدی‌نژادی بودن و مشایی‌چی بودن یک طرف، ملاک "خودی و غیر خودی" خودمان مجددا زنده شود. تعریف‌ها برگردد به همان. ملاک‌ها به همان.

***

من تحلیل‌گر سیاسی نیستم. به جای هیچ‌کس هم تصمیم نمی‌گیرم. اما همین قدر می‌فهمم که باید در این زمینه قلم زد. باید نوشت و به نیت ترمیم "جبهه حزب الله"، هر آن‌کس را که ملاک را غیر از ملاک رهبرمان می‌داند، نقد کرد.

***

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛ 9 مهر 1378:

من الان هم عرض مى‏‌‎کنم که گروه‌هاى خودى، فاصله بین خودشان را کم کنند. فاصله‏‌ها بین خودشان که کم شد، فاصله با غریبه‏‌ها آشکار مى‏‌شود. باید به هم نزدیک شوند تا غریبه‏‌ها فاصله‏‌شان با آن‌ها آشکار شود. هر چه شما خودی‌ها با هم نزدیک‌تر و مهربان‌تر باشید، غریبه‏‌ها از شما فاصله بیش‌ترى خواهند گرفت.

۳۶ نظر ۳۰ فروردين ۹۰ ، ۱۶:۰۴
حسن میثمی