اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

اول قرار بود هر روز اعتراف کنم. اما انگار اعتراف کردن هم توفیق می‌خواهد که اصلا در بساط ما یافت می‌نشود. برای همین گاه‌گداری این‌جا حرف می‌زنم.

آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۰، ۰۴:۵۱ ب.ظ

«اصغر فرهادی» را با «آنجلینا» بپذیر!

سه شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۰، ۰۴:۵۱ ب.ظ

همین دو شب پیش بود که اصغر فرهادی، کارگردان فیلم "جدایی نادر از سیمین" به‌خاطر این فیلم، جایزه گلدن گلوب سال 2012 را در بخش بهترین فیلم خارجی دریافت کرد.

در حاشیه دریافت این جایزه، فرهادی با "آنجلینا جولی" هم دیداری تازه می‌کند و در مراسم هم با بازیگران هالیوودی می‌نشیند و جایزه خود را هم از "مدونا"ی خواننده می‌گیرد و چند ثانیه هم در آن میان از مردم صلح‌دوست خود یاد می‌کند.

***

حالا در این میان واکنش‌های رسانه‌های داخلی ما بسی جالب است. یک خبرگزاری (که خود را بزرگ‌ترین خبرگزاری فارسی زبان می‌داند) به غمزه چشم‌های فرهادی به "جودی فاستر" ایراد می‌گیرد (که البته خبرش بعدا حذف می‌شود) و یا یک خبرگزاری دیگر، مصافحه فرهادی با آنجلینا جولی را خلاف عرف دیپلماتیک کشور می‌داند! انگار که فرهادی دیپلمات است!

یک چیزی این وسط مغفول مانده است که انگار به آن توجه نمی‌کنیم. آن‌هم این است که باید قبول کنیم که اصغر فرهادی، همین اصغر فرهادی است!

فرهادی اگر با ما هم عقیده بود، کاری می‌کرد که با بازیگران کمپانی که سالیانه چندین فیلم علیه کشور ما بازی می‌کنند، رو در رو نشود و با آنان مصافحه نکند. یا فرهادی اگر با من و تو موافق بود، به همین راحتی با بازیگران دولتی امریکا در یک جشن حاضر نمی‌شد و جایزه امریکایی را نمی‌پذیرفت.

او برایش این چیزها مهم نیست. یعنی اعتقادی به منازعات فرهنگی و همه آن چیزهایی که برای ما مهم است ندارد. باید اصغر فرهادی را با آنجلینا جولی بپذیریم.

***

واقعیت این است که اصغر فرهادی با فیلمش، جایزه‌های بین‌المللی را درو کرده است و احتمالا تا این‌جا توانسته با لابی‌های موفقی که داشته، نگاه‌ها را به خود معطوف کند. دریافت جایزه اُسکار هم برای او خیلی بعید نیست.

حالا ما این وسط می‌خواهیم چه کنیم، خدا داند!

می‌توانیم کما فی‌السابق خودمان را به در و دیوار بکوبیم و سر ِ اصغر فرهادی داد و بیداد کنیم.

اما یک راه دیگر هم هست! می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم و چشم در چشم اصغر فرهادی بایستیم. به او به‌خاطر موفقیت‌ش تبریک بگوییم و بگوییم: آقای فرهادی! با کمال احترام؛ از نظر من، تو نماینده کشور من نیستی! همین!

۹۰/۱۰/۲۷
حسن میثمی

نظرات  (۴۶)

براتون متاسفم که هیچ وقت نمی خواهید جهانی شوید و انسان را به چشم انسان بنگرید.
آقای فرهادی! با کمال احترام؛ از نظر من، تو نماینده کشور من نیستی!
چرا تصور می کنید که طرز فکر شما نماینده افکار جامعه ماست؟
سلام
من چنین تصوری نکردم
نظرم را گفتم
هر که می‌خواهد بگوید؛ هر که هم می‌خواهد نگوید
با سلام
نمی دونم چرا وقتی رئیس جمهور مملکت به مردم کشورش میگه "مردمم"
همه داد و هوار راه میندازن ولی وقتی یک گارگردان میگه مردمم همونایی که داد و هوار راه انداخته بودند با افتخار تحسینش می کنن...
۲۷ دی ۹۰ ، ۱۹:۳۸ یک ایرانی
با سلام آقای عبدی با کمال احترام به نظر من هم شما و افرادی که مثل شما فکر می کنند نماینده کشور من نیستند
آقای فرهادی! با کمال احترام؛ از نظر من، تو نماینده کشور من نیستی!
(:
۲۷ دی ۹۰ ، ۲۱:۳۸ صفایی‌نژاد
سلام
یه یادداشت فروردین ماه امسال، وقتی جدایی نادر از سیمین در تهران اکران میشد نوشتم. نمیدونم خوندیش یا نه. فکر کنم اگه اون موقع رسانه‌های ما اونطوری عمل نمیکردند، الان هم مجبور نبودند انقدر سرشون رو به در و دیوار بکوبند. این لینک اون یادداشتم هست:
http://safaeinejad.ir/?p=298
۲۸ دی ۹۰ ، ۰۰:۲۸ مسلمان ایرانی
طول این 30سال هرکس هم مرام شماست مقدسه و هرکی مخالف شماست نجسه .تو هرکشوری هرکسی یه افتخار بیاره اونقدر ارزش قائل میشن که همه مشتاق افتخار آفرینی میشن تو هم برو فرهادی رو با آنجلیناجولی بپذیر
متاسفم برات حتما اونجا پیش همه باید میگفت مرگ بر آمریکا مسخرس ...
من گفتم هر کسی هم مرام منه مقدسه و هر کسی نیست نجسه؟
از متن من چنین برداشتی می‌شه؟
ضمنا! کسی هم انتظار نداره که اونجا می‌گفت مرگ بر امریکا
من فقط گفتم فرهادی نماینده من نیست. حق چنین حرفی ندارم؟
وطن پرست یعنی فرهادی...
تعداد نظرات موافق و مخالف هم مشخصه کافیه از یک تا ده توانایی شمردن داشته باشیم.
اگر این وبلاگ و خیلی وبلاگ های دیگه چیزی غیر از این(که همان واقعیت هست) می نوشتن آیا هنوز هم روی اینترنت نمایش داده می شدند.
آقای فرهادی تو نماینده با ارزش کشور من هستی.
احسنت!
حالا اینا یه طرف، تبریک آقای شمقدری هم یه طرف!
دوستان
ایشان باید اعترافات خودشونو اینجا بنویسند دیگه (در حالی که کیک و ساندیس بغل دستشونه : دی)
درد دل این بنده خدا رو جدی میگیرید؟
این قماش آدما فقط خودشون خودشونو جدی میگیرن و ارباباشون
۲۹ دی ۹۰ ، ۰۲:۴۳ جام نیوز
با سلام.مطلب شما در سرویس جام بلاگ سایت جام نیوز منتشر گردید.
کد لینک خبر :
http://jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=51631&Serv=37
۲۹ دی ۹۰ ، ۰۴:۱۹ امیرحسین
حسن آقا شما فقط میتوانید بگوئید اقای فرهادی نماینده "شما" نیست، نه اینکه نماینده "کشور شما" نیست. چون شما که از طرف این کشور نمایندگی انحصاری ندارید!
سلام از نظر من به عنوان یک ایرانی آقای فرهادی هم نماینده و هم نمادی از یک انسان از فرهنگ غنی ایرانه که ما به او افتخار میکنیم
امیدوارم خداوند از تفکرات شما مارو نجات بده
آقا امیرحسین
من هم گفتم "از نظر من تو نماینده کشور من نیستی"
فکر می کنم چنین حقی داشته باشم دوست من
سلام آقای میثمی
دیدگاه جالبی را مطرح کردید؛
اما یک نکته دیگر، آیا درو کردن جوایز بین المللی با یک فیلمی که فرهنگ دینی را به تمسخر گرفته، موفقیتی است که بخواهیم تبریک بگوییم؟!
۰۷ بهمن ۹۰ ، ۲۲:۴۱ مجتبی امیری
"از نظر من، تو نماینده کشور من نیستی! همین" ؟؟!!!حسن واقعا از تو بعیده این حرف؟؟؟آخه چرا فکر میکنید تنها اونایی نماینده کشور تو هستن که مثل تو فکررمیکنن.بی انصاف! حداقل بگو تو نماینده همه مردم ما نیستی!!اینطوری بهتره!!چون وقتی میگی"نماینده کشور من نیستی"به فهم و شعور اون چند میلیونی که از این اتفاق خوشحالن بی احترامی کردی!!
جالبه که اون بد بخت میره اون بالا و با افتخار از ایرانی بودن و صلح لب بودنش میگه و دوست داره بگه من نماینده مردمم اونوقت شما اینور بد بخت رو اینطوری طرد میکنید
خدا وکیلی اگر الان سلحشور یا ده نمکی هم این جایزه رو گرفته بودن(با حفظ تمام موازین شرعی و دیپلماتیک)باز هم این رو میگفتی؟باز هم سایتها و صداو سیما اینطور سرد و بیروح برخورد میکردن.
این فیلم فیلمی کاملا مذهبی هست.
۰۷ بهمن ۹۰ ، ۲۲:۴۶ مجتبی امیری
"چند ثانیه هم در آن میان از مردم صلح‌دوست خود یاد می‌کند"..آخه این حرف یعنی چی؟؟ انتظار داشتی یکساعت و نیم اون بالا روضه بخونه و ذکر مصیبت بگه؟؟؟ اون چند ثانیه بیشتر وقت نداشت برا زدن حرف و در همون چند ثانیه به بزرگترین اتهامی که در30سال اخیر به ما میزنن جواب داد::ما تروریست نیستیم!!!صلح طلب هستیم!!!
سلام مجتبی جان
وقتی میگم از نظر من نماینده کشور من نیستی، یعنی همینی که تو میگی. یعنی از دیدگاه من تو نماینده کشور من نیستی. حالا یکی دیگه می تونه بگه از دیدگاه من تو نماینده کشور من هستی
اینجوری فکر نمی کنم بی احترامی اتفاق افتاده باشه. من به عنوان یکی از 75میلیون نظر خودم رو اعلام کردم. همین
/
من کسی رو طرد نکردم. فقط گفتم اصغر فرهادی از جنس من و امثال من نیست و خدا وکیلی (با اینکه نباید خدا رو با فامیلیش صدا کرد :دی) اگر سلحشور یا دهنمکی رفته بودن اونجا، دقیقا به خاطر رفتن به اون مکان من می گفتم کارشون درست نبوده و اونجا نماینده من نبودن.
/
من درباره فیلم هم نظری ندارم. شاید مذهبی باشه، شایدم نباشه. من اصلا کاری به فیلم ندارم. من فقط حرفم اینه که چرا اصغر فرهادی رفت به جایی که خیلی وقت ها فیلم های ضد ایرانی از اونجا میاد بیرون. منظورم بُعد مکان هست. به اعتقاد من، این اقدام در مقابل نفوذ فرهنگی اونها، نفوذ فرهنگی نیست. همکاری فرهنگیه. همکاری فرهنگی هم با کشوری که برای ما شمشیر رو از رو بسته، واقعا بی معناست.
ممنون که نظرتو گفتی. خوشحال شدم :)
انتظار چیزی نداشتم. برای همین هم گفتم فرهادی از جنس من و امثال من نیست.
اگر از جنس من یا نماینده من بود، در همان چند ثانیه وقتی که داشت، می توانست بگوید مردم صلح دوست با غیرت. مردم صلح دوست با افتخار.
نمی دونم. هر چیزی که بعد از یه هفته از یه ترور تو قلب تهران میشه گفت. از همین ترورهایی که خیلی تابلوئه کی به کیه.
صلح دوست تو این شرایط انگار یعنی اوسکول! برداشت من اینه ها :)
سلام.
اولا: مرگ بر آمریکا
ثانیا: مرگ بر اذناب و دنباله‌های داخلی ناتوی فرهنگی دشمن.
ثالثا: این یارو با پول بیت المال و بودجه‌ی عمومی کشور و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی فیلم‌ساز شده ولی الان داره نون اپوزسیون بازیشو میخوره که به این میگن حرام‌خواری فرهنگی.( تبریک وزارت خارجه‌ی رژیم جنایتکار و کودتاگر آمریکا به یاروی قصه‌ی ما هم اصلا سیاسی نیست. اصلا اصلا!!)
رابعا: پابوسی یه سری فواحش هالیوودی اصلا افتخار نیست که بابتش به کسی تبریگ بگن یا نگن!
خامسا: معلوم شد هنر برای هنر شعریه که آقایون خودشونم دیگه پایبندی بهش ندارن.
زنده باد شرافت.
aghaye fahadi ba kamale ehteram to namayande keshvare man nisti. ma ham oskol nistim
۱۸ بهمن ۹۰ ، ۱۱:۲۳ مجتبی امیری
http://www.facebook.com/groups/khabarkhan/permalink/317075791662591/
سلام
ناراحتی تون رو میفهمم
ولی چیزی که هست اینه که خب کی فرهادی رو فرهادی کرد
اولین جایزه ی فرهادی از کدوم جشنواره بود
وقتی تو کشور خودمون کله گنده های فرهنگی به این آدم جایزه میدن و قبولش میکنن چه انتظاری از بقیه
آمریکایی ها کار خودشون رو میکنن ادا در نمیارن کارشون همینه
ولی خودی ها چی
فرهادی بد
قبول
اولین جایزه رو از دست کی گرفت ؟؟؟؟؟؟اون موقع به به و چه چه کردن حالا میزنن تو سر مال
بهتره بگیم فرهادی رو قبل از هر چیز باید با سیمرغ جشنواره فیلم فجر بپذیریم
گفتنش هم مثل زهر مار خوردنه ولی خب راسته راسته
پس وقتی میخواید روشنگری کنید نزنید تو سر یه نفر همه رو ببینید
ما رم خبر کنید که چشمون وا شه
حالا مگه فرهادی داعیه نمایندگی کشورش رو داره؟
توی گلدن گلوب هم گفت مردم کشورم و نظرش رو گفت که حقیقتا صلح دوستن که البته نظرش کاملا درست نیست چون تفکری که صاحب وبلاگ بهش تعلق داره خیلی هم تفکر صلحدوستی نیست.
و اما در اسکار فیلم ایشان رسما به عنوان نماینده ایران معرفی شده و صاحب وبلاگ نمی تونه بگه که نماینده کشور نیست.
اما اون چیزی که گمه آزادی عقیده است که در جامعه طبق موازین عرفی مورد قبول در جهان شایسته است که مورد احترام باشه
آزادی عقیده اصغر فرهادی و آزادی سبک زندگی اصغر فرهادی و آزادی عقیده صاحب وبلاگ و آزادی سبک زندگی صاحب وبلاگ
بابا اصغر فرهادی بیچاره با همون حد انگلیسیش همین جمله رو هم هنر کرد گفت
راستی شما فیلمشو کجا دیدی؟
سلام
سایت شما را بازکردم تا خبرتان درباره وبلاگ های بلاگها را ببینم، ولی وبلاگ خودتان آمد و سایت خبری! نیومد
درست شده مشکلش؟
سلام. آقای میثمی من با نظر شما کاملا موافقم.
آقای فرهادی شما نماینده من برای کشورم نیستید همانطوری که آن خانوم گلشیفته نبوده و نیست و غیرت ایرانیان را زیر سوال برد که برای خودش و نه برای ایرانش بین المللی شد البته برای ما که دیگر هیچ نیست و ما به هنرمندانی امثال شما نیازی نداریم و حسابتان نمی کنیم.
تمام.
۰۷ اسفند ۹۰ ، ۱۵:۴۹ نیره غدیری
چرا؟
یه خرده جهانی نگاه کن.
کشورو نابود کردین دیگه چی میخواین ازمون بابا شماه و تیپ عقب افتاده ی شماها
۱۷ اسفند ۹۰ ، ۱۳:۰۰ احسان متین رزم
سلام علیکم
هویت از اصلی ترین عناصر امت است.
هویت ان صفتی است که فرد متصف، به آن افتخار می کند و در ی تروج آن است.
حالا این اصغر آقای فرهادی ضمن موفقیتی که کسب کرده می تواند این توفیق را به هویت خود بیافزاید که البته لایق آن هست. اما در انی صورت از هویت مسلمانی استعفا داده است. چه اینکه به احکام اسلام پایبند لازمه مسلمانی است. البته این حرف به این معنا نیست که ایشان خدای نخواسته مسلمان نیست بلکه از ان هویت با تعریف فوق استعفا داده است.
با این مقده می توان اثبات کرد که فردی که ملتزم به هویت مسلمانی نیست که اصلی ترین شاخصه هویت ملی ما ایرانیان مفتخر نیست و لذا نماینده این امت نیست.
گمان نمی کنم استدلال دشواری باشه :)
۱۹ اسفند ۹۰ ، ۲۱:۲۸ مجید استیری
سلام
خیلی خوب بود
واقعا جالب بود که این ور دنیا بی خود یه عده خود باخته خوشحال بودن از این جایزه ولی اون ور دنیا زانوی چپ خانوم آنجلینا همه حواسارو پرت کرده بود!
آره راست میگی نمایندت اون میمونه که میره سازمان ملل
با زبون خوش اعتراف کن وگرنه به زور متوسل می شیم
واقعا خاک بر سرتان که فقط نشستیت این اراجیف و مزخرفاتو مینویسید.
باریک ا... به غیرتت
سلام
کلا این جور جوایز از دیدگاه و نظر من خیلی پر اهمیت نیستند. تلاششون برای من قابل تقدیره. ولی اینکه برای من دارای اهمیت باشه؟ نه نیست.
واقعا هم توقع هر حرکتی رو از جماعت سینمایی دارم و خیلی رفتارها رو بعید نمی دونم.
خاص هستند و متاسفانه نکات منفی خاص بودن خودشون رو هم ترویج می کنند.
محل تجمع جهانی نشده های فریخته!
اینجا را از مسجد الجواد(شما بخوانید حسینه ...) میدان هفت تیر بیشتر دوست دارم
۱۶ خرداد ۹۱ ، ۱۰:۲۶ د ر د و ا ر ه
سلام. خیلی خوب بود..
همه ی چیزی که من در یه یادداشت نسبتا مفصل گفتم رو خیلی راحت در جمله ی آخرت گفتی.. موفق باشی..
۱۴ مهر ۹۱ ، ۱۴:۲۸ شبکه تبلیغ
سلام
شبکه تبلیغ
شبکه ای برای تبلیغ دین در فضای مجازی
شما هم می توانید با لینک کردن این شبکه ما را در تبلیغ دین یاری نمایید
tablightv.com
شبکه تبلیغ
بسم الله
با سلام و عرض خسته نباشید
با مطلب "عاشقان اباعبدالله (شهید باکری)"
بروزیم .
منتظر نظرات سازنده شما هستیم.
اینو کسی برام فرستاده مال من نیست
ممکنه مسخره به نظر بیاد ولی واقعا اتفاق میافته!می خوای صورت کسی رو که واقعا دوست داره ببینی؟اینو به 10 نفر بفرست بعد برو به ادرس
http://amour-en-portrait.ca.cx/(این یه بازی فرانسویه)صورت کسی که دوست داره ظاهر میشه خطر سوپریز شدن!(تقریبا 90%شبیه)من خواستم این بازیو دور بزنم مستقیما رفتم به اون ادرس گفت اینطوری نمیشه باید به10نفر بفرستیش نمیدونم چه طوری فهمید..امتحانش مجانیه....
منزل نو مبارک
پاسخ:
ممنون. لطف دارید :)
۱۱ بهمن ۹۱ ، ۱۷:۰۴ توحید مهدوی

سلام حاجی

اومدم عرض ادبی کرده باشم و اینکه لینک شدید اساسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی