اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

اول قرار بود هر روز اعتراف کنم. اما انگار اعتراف کردن هم توفیق می‌خواهد که اصلا در بساط ما یافت می‌نشود. برای همین گاه‌گداری این‌جا حرف می‌زنم.

آخرین نظرات

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۱۳ ق.ظ

۶

به احترام پخش مجدد یک «وضعیت سفید»

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۱۳ ق.ظ

بسم الله


از شب گذشته، یعنی 29 بهمن، پخش سریال «وضعیت سفید» ساعت 23 از شبکه تماشا شروع شد. نمی‌دانم در این قحطی محتوای تلویزیون و شرایط تحریم اقتصادی، آیا پخش این سریال یک تصمیم هوشمندانه بوده است یا نه. اما هر چه هست، تصمیم خوبی است.


«وضعیت سفید» را موقع پخش از شبکه سوم ندیدم، اما این‌قدر تعریفش را شنیده بودم که دانلودش را از یکی از رفقا گرفتم و دیدم. دیدم و فهمیدم یک سریال چه‌قدر می‌تواند در تغییر حس یک مخاطب تغییر ایجاد کند.

چه‌قدر می‌تواند حس‌های ِ فراموش‌شده کودکی را دوباره قلقلک بدهد و بیدار کند؛

چه‌قدر می‌تواند اعصاب‌خوردکن نباشد؛

چه‌قدر می‌تواند شخصیت‌هایش را تعریف و تبیین کند و چفت و بست داشته باشد؛

چه‌طور می‌تواند بعضی وقت‌ها مخاطب را پای تلویزیون میخ‌کوب کند، بعضی وقت‌ها جاکَنش کند، بعضی وقت‌ها بگذاردش در خماری؛

چه‌طور می‌تواند یک عشق زیبا بین امیر و شیرین را به تصویر بکشد. بدون این‌که لودگی کند؛


«وضعیت سفید» ظرفیت دارد دوباره آن را ببینم. با خوشی‌هایش بخندم و با تلخی‌هایش دلم را مچاله کنم.

ارزشش را دارد که چشم‌هایم را دنبال «امیر دیوونه» بچرخانم که ببینم چه‌طور بزرگ می‌شود.

با شش‌دانگ حواسم بفهمم که «جنگ» و آژیر وضعیت قرمز را درک کنم.

اصلا تا وقتی وضعیت قرمز نباشد، «وضعیت سفید» هم معنایی پیدا نمی‌کند.


کاش تلویزیون ما به‌جای مزخرفی‌جاتی مثل «خاطرات یک مرد نیمه‌تمام» و امثال این سریال‌هایی که آدم آرزو می‌کند کاش در زمان طاغوت بود -تا بلکه کمی خوش و خرم بود!- امثال «وضعیت سفید» را بیش‌تر به چشم‌هایمان می‌خوراند تا بفهمیم «وضعیت سفید» یعنی چه.


«وضعیت سفید» را با دید ِ جنگ ببینید. با این دید که الآن هم در جنگ هستیم. در وضعیتی که دوست داریم سفید باشد...


وضعیت سفید


قبل‌تر «آهستان» دو پست خیلی خوب درباره این سریال نوشته بود. (+ و +)

۹۱/۱۱/۳۰

نظرات  (۶)

چه عجب اعتراف کردی! دیشب به توصیه بعضیادیدم.
پاسخ:
ای بابا! اعتراف کردن هم دیگه سخت شده این روزها :دی
۰۱ اسفند ۹۱ ، ۱۶:۴۶ فاطمه مطهری
اعتراف نداشت که این پست!
اعتراف به علاقه برای دوباره دیدن این سریال
پاسخ:
اون که بدیهیه دیگه. بدیهیات که اعتراف نیست :دی
ما که ازش نمیگذریم و هر وقت نشون بده می بینیم :)
۰۲ اسفند ۹۱ ، ۲۱:۳۶ سیدحمیدرضا حسینی
سلام
منم تحریک شدم برم ببینم! کلا محرک می نویسی شما
وب قشنگی دارین به منم سر بزن ;)
سریال جالبی بود\ اما ندیدم !
۱۴ اسفند ۹۱ ، ۱۹:۲۱ بیدار بیقرار

اره خیلی سریال دوست داشتنی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی