اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

دغدغه‌های شخصی حسن میثمی

اعتراف‌های من

اول قرار بود هر روز اعتراف کنم. اما انگار اعتراف کردن هم توفیق می‌خواهد که اصلا در بساط ما یافت می‌نشود. برای همین گاه‌گداری این‌جا حرف می‌زنم.

آخرین نظرات

جمعه, ۷ خرداد ۱۳۸۹، ۰۷:۵۹ ب.ظ

کلاه ِ آبی ِ پارچه‌ای

جمعه, ۷ خرداد ۱۳۸۹، ۰۷:۵۹ ب.ظ

بسم الله

1.

نزدیک 19 بهمن 1357 بود و گفته بودند که قرار است همافران ارتش با «امام» دیدار داشته باشند. هنوز چند ماهی از خدمت‌ش مانده بود و به خاطر گروه‌بان بودن، به عنوان مسئول نظم دهنده یک دسته در روز دیدار انتخاب‌ش کردند. سر از پا نمی‌شناخت. انگاری که محافظ درجه یک «روح خدا» شده باشد، کلی به خودش افتخار کرد. کلاه پارچه‌ای آبی‌ش را بالاتر انداخت و آسمان را نگاه کرد.

2.

روز دیدار از همه همافران به امام نزدیک‌تر بود. موقع تمام شدن دیدار، توانست کلاه پارچه‌ایش را به عبای «امام» متبرک کند. حالا دیگر گویی تمام دنیا در دستش بود.

3.

22 بهمن 57 بالاخره آمد. درگیری‌ها دیگر به اوج خودشان رسیده بودند و با همان لباس، رفته بود برای گرفتن تسلیحات نیروی هوایی، در خیابان نیروی هوایی. فقط او و 2 نفر دیگر توانسته بودند از پادگان اسلحه‌های‌شان را بیرون بیاورند. بالای دیوار تسلیحات ایستاده بودند و درگیر شده بودند با گاردی‌هایی که داخل تسلیحات بودند. یک لحظه احساس کرد همان کلاه پارچه‌ای آبی دیگر روی سرش نیست. سرش پرت شد عقب.

4.

چند ثانیه بعد به خودش که آمد، دید موهای‌‌ش سوخته. بچه‌های دیگر دورش جمع شده بودند و نگران حالش بودند. هیچی‌ش نشده بود. کلاه هم دست یکی از بچه‌ها بود. اما این بار با یک سوراخ در نقاب. تیر به نقاب کلاه خورده بود و کمانه کرده بود. کلاه کار خودش را کرد. همان کلاه آبی پارچه‌ای.

====

* به دعوت «راحیل» بزرگوار و با ایده «هابیل» عزیز، رفتیم سراغ پدر و گفتیم خاطره‌ای بگوید. این را گفت.

* به رسم موج‌های دوست داشتنی وبلاگی، از دوستان عزیزم طعم عسل، پی‌نوشت، نطق، هفت، چرک نوشت‌های یک بچه آخوند و وسطی دعوت می‌کنم که در قاعده موج بنویسند و دوستان دیگرشان را هم دعوت کنند.

* همه پست‌های این موج خوب در وبلاگ "موج وبلاگی چهارده خرداد 1389" جمع شده‌اند یک‌جا. کلیک شما را می‌طلبند.

۸۹/۰۳/۰۷
حسن میثمی

نظرات  (۱۰)

متشکر
سلام!
ممنون! پستیدیم!
یا علی
پدرتان افتخار بزرگی دارند.کار جالبی شروع کردین.موفق باشین
به به !
in emam esmesham hame chio radif mikone .ajab ensani
ro too iran dashtima
سلام، سمعا و طاعتا!‌ «روح خدا به خدا پیوست»
۱۰ خرداد ۸۹ ، ۱۲:۳۰ خودکار آبی
سلام.یادمه مادربزرگم با اون چارقد همیشه گل دارش وقتی کنار سماور دائم به راهش می نشست یه بار بهم گفت:ببین بچه هر وقت رفتی یه جای سر زدی،بعد اون طرف نیومد بهت سر بزنه بدون که نمی خواد بیای بهش سر بزنی...بعد یه استکان کمرباریک قند پهلو دستم میداد و می گفت:البته این حرف من واسه همه درست از آب در نمی آد،باید خوب سبک و سنگین کنی تا اصل قضیه دستت بیاد...بعد قبل از اینکه لبم به داغی لبه ی استکان برسه زود با یه نگاه تند از پشت عینکای گرد بامزه اش یه نگاه بهم مینداخت و می گفت:چقدر هولی بچه،آروم تر..الانه که بسوزی!
۱۱ خرداد ۸۹ ، ۱۶:۰۵ حسین رضوانی
مر3000000000000000
راستی لینک شدید
اگر با انقلاب اسلامی مواجهه ای ایده محور داشته باشیم ونه فرد محور و ایده ها را مهمتر از نامها و اشخاص تلقی کنیم با رفتن و آمدن افراد ایده ها سر جای خود باقی خواهند
خوشحال میشم یه سری به من بزنی www.kolbehezbollah.blogfa.com
http://talaghii.blogfa.com
سلام گلم خوبی ؟
زیبا بود البته زیبا کلمه مناسبی نیست خیلی خیلی زیبا بود بهتره از جبهه هم برات بگه تازینت بخش وبلاگت بشه حیفه که این خاطرات مختص خودشان بشه من که خیلی حال کردم بهش سلام برسون

ولادت باسعادت زهرای اطهر مبارک همه شما

۱۲ خرداد ۸۹ ، ۱۴:۴۵ هادی تلنگر
بزرگداشت امام برای ما ، جنبه اعتقادی ، ایمانی، انقلابی، عاطفی و ملی دارد.
سالروز تعزیت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) را به عموم آزادگان جهان تسلیت می گوییم
شبکه اطلاع رسانی اجتهاد، به آدرسwww.Ijtihad.ir به عنوان بزرگ ترین پایگاه اطلاعات و اخبار فقه اسلامی، با دو ویژه نامه، میزبان پژوهشگرانِ حوزۀ فقه و فقاهت است:
1. ویژه نامه فقیه جماران:
شامل زندگی نامه، آثار و مأخذ شناسی امام (کتاب، مقاله، پایان نامه، نرم افزار،سایت، نشریات و مراکز)؛ نوا و نما(متن و صوت درس خارج امام، فیلم های مستند امام و جمهوری، ولایت فقیه، ... تصاویر و طرح های گرافیکی امام، بخش دانلود آثار مکتوب و دانلود نرم افزار صحیفه امام، نمودار ارزشمند وصیت نامه موضوعی امام و... .
2. ویژه نامه فقه و محیط زیست:
شامل کتاب، مقاله، پایان نامه، سایت، مصاحبه، خبر، تصاویر پس زمینه ویندوز و اسکرین سیور.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی